A dán Nordic Bulk Carriers által üzemeltetett Nordic Barents 26 nap alatt 41 000 tonna vasércet szállít Kirkenes kikötőjéből a kínai Csingtaóba (Qingdao), két orosz jégtörő kíséretében. A hagyományos útvonal a Szuezi-csatornán át vezetett volna, ám az északi útvonal használatától azt remélik, hogy 8 napnyi időt, a szokásos táv felét és 180 ezer dollárnyi üzemanyagot spórolnak meg.
„Először kapott az útvonal használatára engedélyt olyan külföldi felségjelzésű teherhajó, amely nem orosz kikötő érintésével szállít” – mondta Christian Bonfils, a Nordic Bulk Carriers igazgatója. „Nagy érdeklődésre számíthatunk azon skandináv vasérctermelők körében, akik az ázsiai piacra exportálnak” – nyilatkozta . Az útvonal további előnye, hogy elkerüli az Indiai-óceánt, ahol gyakoriak a kalóztámadások és terrorista cselekmények.
(MTI)

A mai az utolsó hideg nap, végre jön a felmelegedés