Szász: Nincs szükség vészforgatókönyvre a forint miatt

A PSZÁF elnöke szerint nincs szükség vészforgatókönyv készítésére a forint árfolyamának alakulása miatt.• Újabb rekordott döntött meg a svájci frank

MNO
2010. 09. 08. 12:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szász Károly a felügyelet szerdai sajtótájékoztatóját követően újságíróknak azt mondta: a devizahitelesek gyakorta még mindig előnyösebb helyzetben vannak, mint akik forinthitelt vettek fel, és a fizetési képességük is jobb, kisebb a 90 napon túl nem fizető hitelek aránya, mint a forinthiteleknél.

Hangsúlyozta: az ügyfelek nem várhatják el, hogy az állam őket minden körülmények között kisegíti, szerződésben foglalt kötelezettségeiknek eleget kell tenniük. A szolgáltatóknak pedig arra kell törekedniük, hogy egyedi megoldásokat találjanak, és tartózkodniuk kell az ügyfelek számára hátrányos szerződésmódosítástól.

A felügyelet jogszabály alkotását kezdeményezte a devizahitelek törlesztőrészletének középárfolyamon való elszámolásáról, az egyoldalú szerződésmódosítás tilalmáról, továbbá törvénymódosítást annak érdekében, hogy létrejöhessen a PSZÁF mellett önállóan működő pénzügyi békéltető testület – jelentették be a tájékoztatón.

Nő a fogyasztóvédelem súlya


A fogyasztóvédelem sokkal nagyobb súlyt kap a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) tevékenységében, és az új stratégiához szeptember 1-je óta új szervezeti rendszer is társul – jelentette be Szász Károly.

Balogh László, a PSZÁF alelnöke elmondta: a pénzügyi termékek egyre bonyolultabbak, a fogyasztók és a szolgáltatók között aszimmetria áll fenn informáltságban, felkészültségben, tárgyalóerőben, a felügyeletnek ezért ellensúlyt kell képeznie. A pénzügyi szektor tőkeerejét, jövedelmezőségét meg kell teremteni, de ügyfélbarát módon és tisztességes eszközökkel – hangsúlyozta.

A problémák megoldásának elsődleges színtere továbbra is a szolgáltató lesz. A felügyelet feladata elérni – szükség esetén kikényszerítse –, hogy a szolgáltatók gyorsan, hatékonyan és ügyfélbarát módon intézzék a reklamációkat, a panaszokat, s szabályozással, ajánlással kialakítsák a korrekt és méltányos fogyasztóbarát magatartást. Ehhez olyan jogszabályjavaslat készül, amely előírja, hogy minden intézménynél legyen fogyasztóvédelmi felelős, amit a PSZÁF ellenőrizni fog – ismertette az alelnök.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.