A beruházás keretében a 41,1 kilométernyi fővonal, öt állomás és kilenc megállóhely felújítása mellett 36,6 kilométernyi mellékvonalat is átépítenek, korszerűsítenek. A Pusztaszabolcs–Székesfehérvár közötti, valamint a Börgönd–Szabadbattyán közötti szakaszon megújult a pálya. A pusztaszabolcsi vonalon készen vannak az útátjárók és a biztosítóberendezés korszerűsítési munkálatai, Zichyújfalu állomáson négy vágányt átépítettek, s új peron is szolgálja az utasok kényelmét. A vonalszakasz korszerűsítése lehetővé teszi a vonatok sebességének óránkénti 100 kilométerre való emelését, s tengelysúlyterhelésük növelését.
Börgönd és Szabadbattyán között a felsőágyazat cseréjével, a vízelvezetés és az útátjárók kiépítésével befejeződött a szakasz felújítása. A korszerű vonalszakasz üzembe helyezésével lehetővé vált, hogy a tehervonatok elkerüljék a székesfehérvári állomást.
Aluljárókat is építenek
A fővonal több szakaszán folyik az aluljárók építése, átépítése. Martonvásáron már a gyalogosátjáró befejező, belső szerelését végzik, vége felé jár a tolatópadkák rendezése, a kivitelező telephelyének a felszámolása. Martonvásár és Kápolnásnyék között pedig elkezdődött, s várhatóan november végéig tart a bal vágány átépítése. Velencefürdőn az épülő aluljáró felületképzési, burkolási munkálatain dolgoznak, s folyik Velence megállóhely új gyalogos-aluljárójának a továbbépítése a 7-es főút felőli oldalon. Dolgoznak a gyalogos-aluljáró építésén Gárdonynál is, Ó-Dinnyésnél pedig végeztek az állomás bontásával, nyílt forgalmi kitérővé való átalakításával.
(MTI)

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség