Az eseményt élőben közvetíti a svájci televízió, és a közlekedési miniszterek Európa-szerte figyelemmel kísérik majd a történéseket. Az alagút várhatóan 2017-ben nyílik meg a vonatközlekedés számára, ezzel jelentősen lerövidítve a menetidőt Zürich és Milánó között.
A 9,8 milliárd frankos projektnek köszönhetően naponta akár 300 vonat suhanhat az Alpok alatt 250 kilométeres óránkénti sebességgel. Erre azért volt szükség, mivel az Alpokon keresztül menő teherforgalom károsítja a környezetet. A Gotthard alagút hosszabb lesz, mint a japán Honshu és Hokkaido szigeteket összekötő 53,8 kilométeres Seikan vasúti alagút, vagy mint az 50 kilométer hosszú Csalagút, amely Angliát és Franciaországot köti össze. Az építkezésen mintegy 2500 ember dolgozik, és nyolc ember vesztette életét a munkálatok során.
Svájc Európa egyik legnagyobb teherszállítási csomópontja. Az alagút része egy nagyobb projektnek, amelynek célja, hogy a teherforgalmat az utakról a vasútra terelje. A 34 kilométeres lötschbergi vasúti alagutat már 2007-ben átadták a forgalomnak.
(BBC)
Párizs súlyos döntést hozott, felrúgta saját hagyományait















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!