Az első becslések szerint a vörösiszap 96-98 százaléka a tározóban maradt, a sérült, 10. kazettához vezető út tisztítása részlegesen megtörtént, a további szivárgás megszüntetésére a tömedékelés megkezdődött – közölte a cég.
A társaság hangsúlyozza, hogy mai helyzetelemzése szerint a technológiai eljárás gondos betartása mellett sem észlelhette a természeti katasztrófa jeleit, vagy tehetett volna annak elhárítása érdekében. „A legutolsó, aznapi fizikai szemle, és az utolsó, laboratóriumi résfalon belüli vízminta elemzése semmilyen előjelét nem mutatta a bekövetkezett katasztrófának” – áll a közleményben.
A cég szerint a katasztrófát az okozta, hogy a 10. kazetta sarka az agyagos talapzaton megcsúszott. Ugyanakkor a légi felvételeken látszik, hogy a vörösiszapnak komoly öntartó hatása van, így az első becslések szerint a tárolt anyag 96-98 százaléka a tározóban maradt – írta a társaság. A MAL közölte azt is, hogy a vörösiszap az EU hulladékszabványa szerint nem minősül veszélyes hulladéknak, összetevői stabil, kötött formában vannak jelen, azokat a víz semmilyen formában nem oldja.
(MTI)

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség