Ellenőrzik a termékbemutatókat

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) 2010-ben is ellenőrzi az árubemutatóval egybekötött termékértékesítési tevékenységet az elmúlt években beérkezett fogyasztói panaszok, kifogásolt szerződési feltételek, valamint az eddig lefolytatott vizsgálatok negatív tapasztalatai miatt – közölte a hatóság csütörtökön.

MNO
2010. 10. 07. 12:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hatósági vizsgálatok azt mutatják, hogy ezen a területen nagyon sok a visszaélés, és az utóbbi időben már nemcsak az eladásra szánt termékekkel, az értékesítés törvényességi módjaival, hanem az alkalmazott viselkedési eljárásokkal is komoly problémák mutatkoznak. Az ilyen típusú értékesítési formákban még mindig nagyon magas, 80 százalék feletti a kifogásolási arány. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az utazással egybekötött árubemutatók célközönsége a kiszolgáltatott idősebb korosztály, akik az agresszív kereskedelmi módszer ellen védtelenek – írja közleményében az NFH.

Az NFH célja kiszűrni azokat a cégeket, amelyek a hatályos jogszabályokat megsértve végzik az üzleten kívüli kereskedelmi tevékenységüket. A hatóság tapasztalatai alapján úgy látja, hogy a problémák nagy része kiküszöbölhető, megakadályozható lenne, ha a vásárlók tisztában lennének az ilyen jellegű kereskedelem veszélyeivel, ismernék törvény adta jogaikat, és élnének is azokkal. A közleményben a hatóság utal egy Békés megyei esetre, ahol a sértett elmondása szerint megszégyenítették és megfélemlítették egy árubemutatóval egybekötött autóbuszos túrán, az ügyet fogyasztóvédők vizsgálják.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.