A tervezett beruházások előkészítési költségeit nagyrészt az Európai Unió strukturális alapjai biztosítják. A pályaudvaron várhatóan összesen 18 peronos vágányt építenek. A vágányok között 55 centiméter magas peronokat alakítanak ki, amelyek a korszerű járművek padlószintjéhez igazodnak. Az új és a felújítandó utasforgalmi létesítményeket akadálymentesítik, az utastájékoztatás rendszerét – mind a hangos, mind a látható tájékoztatást – teljes körűen korszerűsítik. A megvalósíthatósági tanulmány már elkészült, jelenleg az engedélyezési tervek készítése folyik. A kiviteli tervek szállításának végső határideje 2012. június eleje, a terveket a VITECO Kft. készíti.
A Nyugati pályaudvar személyforgalma mintegy 400 vonat, napi utasforgalma hozzávetőleg 55 ezer fő. A Nyugati pályaudvar teljes körű korszerűsítése magában foglalná egyebek mellett a vasúti pálya, a felsővezetékek, a biztosítóberendezés, valamint a távközlési rendszer felújítását is. A beruházás előkészítési munkálatai más projektekkel együtt folynak, ezek előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül összesen mintegy bruttó 4,8 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az európai strukturális alapokból finanszírozzák.
(MTI)
Menczer Tamás: Lebuktak a megszorításokkal, ezért bujkálnak a Tisza jelöltjei + videó















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!