A kisvállalkozások teremtették a legtöbb munkahelyet

Németországban a kisvállalkozásoknál jött létre a legtöbb munkahely a válságos tavalyi évben.

MNO
2010. 11. 22. 17:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nürnbergi IAB munkaügyi kutatóintézet hétfőn megjelent felmérése szerint az új állások több mint fele a kevesebb mint 50 főt foglalkoztató vállalkozásoknál jött létre 2009-ben, a világméretű válság eddigi legnehezebb évében, amikor a német gazdaság teljesítménye a második világháború óta nem látott mértékben csökkent.

Az IAB szerint több év folyamatait vizsgálva is az állapítható meg, hogy a kisvállalkozásoknál a gazdasági helyzettől függetlenül stabilabban bővül a foglalkoztatás, mint a nagyobb cégeknél. Ugyanakkor a speciális szaktudást igénylő állások betöltése is a kisvállalkozásoknak a legnagyobb gond; tavaly a válság ellenére 450 ezer meghirdetett állásra nem találtak megfelelő jelentkezőt, és az esetek 57 százalékában kisvállalkozás kínálta a munkát sikertelenül.

A munkaerőpiac egészét tekintve tavaly jelentősen csökkent az új állások száma Németországban. Egyes ágazatokban, köztük az autóiparban és a gépgyártásban 75 százalékkal kevesebb állást hirdettek meg, mint a válság előtti fellendülés csúcsévében, 2007-ben, viszont a szolgáltatási szektor néhány területén, például a gyermekgondozásban és a betegápolásban nőtt a munkaerőigény.

Az egyik legjelentősebb fejlemény az úgynevezett nyugdíjas állások további ritkulása: tavaly az új állások felét határozott időre szóló szerződéssel töltötték be, ami 8 százalékos növekedés az előző évhez képest. A felsőfokú végzettséget igénylő munkahelyek esetében tavaly először szökött 40 százalék fölé a határozott idejű munkaszerződések aránya.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.