Simon Péter kifejtette: a Bormarketing Bizottság munkája kapcsán azt várja, hogy gördülékeny és a korábbinál gyorsabb lesz az ügymenet, a forrásfelhasználás pedig hatékonnyá válik, amit érzékelni is lehet majd. Véget ér tehát az elmúlt időszak nehézkes forrásfelhasználása, s remélhetőleg az is, hogy csak rossz hírek voltak a bormarketingről.
A forrásokról szólva elmondta: a rendelkezésre álló források véleménye szerint elegendők ahhoz, hogy eredményes programokat tudjanak lebonyolítani. Mint mondta, ő személy szerint a technikai lebonyolításért felelős, a stratégia megalkotása a bizottság feladata lesz. Ezt első olvasatban már az első ülésen tárgyalják az elképzelések szerint, és már decemberben szeretnének egy elfogadott koncepciót letenni az asztalra. A koncepció formálódása közben a szöveget az AMC honlapjára is felteszik, hogy annak kapcsán mindenki megfogalmazhassa a véleményét egy társadalmi vita keretében.
Jelenleg többféle koncepciótöredék forog a szakmai közvélemény körében, mindegyiket megvizsgáljuk majd és amit lehet, hasznosítunk belőle – ígérte az AMC igazgatója.
Az új felépítésű Bormarketing Bizottság tagjait Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter nevezte ki borász- és marketingszakemberek közül. A bizottság tagjai: Mészáros Péter marketingszakember, Csutorás Ferenc borász, Geönczeöl Attila marketingszakember, Klément György Zoltán borász, Simon Péter jogász, az AMC igazgatója, Tálas László borász, Csathó Pál marketingszakember, Kampós Jenőné Wisnovszky Grácia marketingszakember, Rigler Zsolt marketingszakember, Marozsán Judit borász, Szepsy István borász, Ács Dóra marketingszakember és Farkas Zoltán marketingszakember.
Az MTI korábban hírt adott arról, hogy a bizottság munkájával – amellyel az állam fokozott felelősséget vállal a források hatékony felhasználásáért – előreláthatóan javul az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Bormarketing Bizottság együttműködése is. Az AMC ugyanis nemcsak a végrehajtásért felel, hanem a döntéshozatalban, a javaslatok előkészítésében is szerepet vállal.
A termelők jelenleg marketingcélokra kötelező járulékot fizetnek minden Magyarországon forgalomba hozott bor után. A minőségi boroknál ez az összeg literenként 10, egyéb esetekben 5 forint. Eddig a járulékokból befolyt összeg 5 százalékát működésre költötték el, az AMC belépésével ezt az összeget is a marketingprogramok finanszírozására lehet költeni.
(MTI)

Szandi engedett a csábításnak – olyat tett, amit eddig még soha