„Álomszerű” volt az első adventi hétvége

Rendkívül jól indult a karácsonyi bevásárlási szezon Németországban, kereskedők szerint az első adventi hétvége „álomszerű” volt; a szezon slágerterméke az LCD-tévé lehet.

MNO
2010. 11. 29. 18:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A válság múlásával visszatérő vásárlókedv a Német Kiskereskedelmi Szövetség (HDE) szerint már a hétvége előtti napokban megtöltötte az üzleteket. A legjobban a téli ruházati termékek, órák-ékszerek, gyerekjátékok és a folyadékkristályos képernyővel szerelt televíziókészülékek – LCD tévék – fogytak.

A kiskereskedők szervezete szerint különösen a rekordalacsony munkanélküliség tesz jót a karácsonyi forgalomnak. Többet költ a lakosság azért is, mert sokan úgy érzik, véget ért a válság. „A karácsonyi szezon egészét tekintve 2,5 százalékos forgalomnövekedésre számítunk a válságos tavalyi évhez képest, és az első hétvége adatai megerősítették ezt a várakozást” – mondta Stefan Genth, a HDE ügyvezetője.

A BITKOM infokommunikációs iparági szervezet felmérése szerint az első adventi hétvégén a fogyasztói elektronikai cikkeket árusító üzletek 76 százalékánál jobb volt az üzletmenet, mint egy évvel korábban. Az idei év slágerterméke az LCD tévé lehet, 2010 egészét tekintve 9,6 millió ilyen készüléket adhatnak el a 82 milliós országban, ami 16 százalékos növekedés a tavalyi, rekordnak számító értékhez képest.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.