Döntöttek: nem veszélyes a Visegrádi

A Fővárosi Ítélőtábla megállapította, hogy a Visegrádi ásványvizek nem veszélyesek az egészségre, ezzel az ásványvízmárka palackozója másodfokon megnyerte az Interpress Magazin (IPM) ellen májusban indított sajtó-helyreigazítási pert – közölte a Visegrádi márkát tulajdonló Pet-Pack Kft. kedden az MTI-vel.

MNO
2010. 11. 30. 21:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A másodfokon eljáró bíróság megállapítása szerint a vizekben a fluorid mennyisége nem haladja meg a literenkénti 1,5 milligramm törvényi határértéket, ahogyan azt a lap márciusi ásványvíztesztje alapján állította. Az ítélet jogerős – áll a közleményben.

Az MTI is hírt adott augusztusban arról, hogy az IPM ásványvíztesztje eredményeire hivatkozva feljelentette a palackozó Visegrádi Ásványvíz Kft.-t, miszerint magas fluoridtartalma miatt a víz ártalmas az egészségre, valamint csecsemők és 7 év alatti gyerekek számára fogyasztása nem ajánlott. Azt is hozzátette: a gyártó a palack csomagolásán nem hívja fel a fogyasztók figyelmét arra, hogy bizonyos korcsoportokra a víznek egészségkárosító hatása lehet, és ezzel törvényt sért.

A Fővárosi Bíróság elsőfokú ítéletében azt mondta ki, hogy a víz gyermekek és csecsemők számára mérgezésveszélyes. A bíróság döntése az volt, hogy a cégnek fel kell tüntetnie a palackokon, hogy terméke ezen korosztályoknak nem ajánlott. Az elsőfokú ítélet ellen azonban fellebbezést nyújtott be a Visegrádi Ásványvíz Kft., így az eljárás a Fővárosi Ítélőtáblán folytatódott. A másodfokon eljáró bíróság nem találta vétkesnek a Visegrádit, így helyesbítő közlemény közzétételére, valamint a perköltségek megtérítésére kötelezte a magazint – közölte kedden a Pet-Pack Kft.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.