Karl-Johan Persson a Handelsblatt hétfői számában megjelent interjúban elmondta: elsősorban az alapanyagok drágulása és a szállítási költségek emelkedése miatt kell majd többet fizetni a ruhákért. A pamut ára például az év eleje óta megduplázódott. Egy sor egyéb tényező is felfelé nyomja a fogyasztói árakat, egyebek között az, hogy számos beszállító nem tudja bővíteni a gyártókapacitást, és emelkednek a munkaköltségek Ázsiában és Törökországban, ahol a legtöbb H&M-ruha készül.
„Az árak az egész ágazatban emelkednek majd” – mondta a cégvezető, ugyanakkor kitérő választ adott arra a kérdésre, hogy vajon a H&M-termékekért is többet kell-e majd fizetni. „Nálunk továbbra is jó minőségű holmikat lehet kapni kedvező áron” – mondta Karl-Johan Persson a német gazdasági lapnak.
Az 1947-ben alapított vállalat jelenleg 38 országban nagyjából 2 ezer üzletet működtet és 76 ezer embert foglalkoztat. Magyarországon 15 H&M-márkabolt van, az első 2005-ben nyitott. A társaság újabb piacokra készül. A közeli jövőben megjelennek például Oroszországban, Kínában, Japánban és Indiában – mondta a svéd cég vezérigazgatója.
A H&M a második legnagyobb európai divatházlánc. Forgalma a lakossági fogyasztási kedv fokmérőjének számít. A társaság legutóbbi beszámolója szerint az őszi kollekciót jól fogadta a vásárlóközönség, a forgalom szeptemberben 15 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
(MTI)

Karácsony Gergely, a főnácimester