Drágulhatnak a ruhák

Hamarosan emelkedésnek indul a ruházati termékek ára a svéd Hennes & Mauritz (H&M) divatházlánc vezetője szerint.

MNO
2010. 11. 29. 13:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Karl-Johan Persson a Handelsblatt hétfői számában megjelent interjúban elmondta: elsősorban az alapanyagok drágulása és a szállítási költségek emelkedése miatt kell majd többet fizetni a ruhákért. A pamut ára például az év eleje óta megduplázódott. Egy sor egyéb tényező is felfelé nyomja a fogyasztói árakat, egyebek között az, hogy számos beszállító nem tudja bővíteni a gyártókapacitást, és emelkednek a munkaköltségek Ázsiában és Törökországban, ahol a legtöbb H&M-ruha készül.

„Az árak az egész ágazatban emelkednek majd” – mondta a cégvezető, ugyanakkor kitérő választ adott arra a kérdésre, hogy vajon a H&M-termékekért is többet kell-e majd fizetni. „Nálunk továbbra is jó minőségű holmikat lehet kapni kedvező áron” – mondta Karl-Johan Persson a német gazdasági lapnak.

Az 1947-ben alapított vállalat jelenleg 38 országban nagyjából 2 ezer üzletet működtet és 76 ezer embert foglalkoztat. Magyarországon 15 H&M-márkabolt van, az első 2005-ben nyitott. A társaság újabb piacokra készül. A közeli jövőben megjelennek például Oroszországban, Kínában, Japánban és Indiában – mondta a svéd cég vezérigazgatója.

A H&M a második legnagyobb európai divatházlánc. Forgalma a lakossági fogyasztási kedv fokmérőjének számít. A társaság legutóbbi beszámolója szerint az őszi kollekciót jól fogadta a vásárlóközönség, a forgalom szeptemberben 15 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.