A távlati terv részeként folyik a Győrtől Csornáig, illetve a Csornától Szombathelyig tartó, 90 kilométeres út kiépítésének előkészítése; erre csaknem 13 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 85 százalékát az Európai Unió bocsátja rendelkezésre. Ez a szakasz tartalmazza a kiépítéshez szükséges dokumentumok elkészítését, az engedélyek beszerzését és a régészeti feltárást.
A megvalósíthatósági tanulmányok többsége elkészült, a jogerős építési és hatósági engedélyek egy része is rendelkezésre áll. A szükséges közműengedélyek beszerzése előkészítés alatt van – közölték. A térség főútjainak számító és a beruházás által érintett 85-ös és 86-os úton jelenleg naponta átlagosan több mint 12 ezer jármű közlekedik, a tranzitforgalom által súlyosan terhelt Csornán pedig naponta több mint 23 ezer gépjármű hajt át.
Európai színvonalú kapcsolat épülhet ki
A tervek szerint halad a 67-es főút korszerűsítésének, valamint az érintett településeket elkerülő utak kiépítésének előkészítése; az Európai Unió társfinanszírozásával megvalósuló fejlesztésnek köszönhetően néhány éven belül európai színvonalú kapcsolat épülhet ki az M7-es autópálya és Kaposvár, illetve a tervezett M9-es gyorsforgalmi út között – adta közre a hírt a NIF Zrt. A déli országrész egyik legfontosabb közúti közlekedési útvonala, a 67-es számú főút – naponta átlagosan 3500 jármű halad rajta át, aminek hozzávetőleg 15 százaléka nehézgépjármű – több mint 30 kilométeren új, a 11,5 tonna tengelyterhelés elviselésére alkalmas burkolatot kaphat Balatonlelle és Kaposvár között – olvasható a NIF Zrt. honlapján.
A tervek szerint a 67-es számú főút korszerűsítésének előkészítése 2013 végére zárul le, azonban az építési munkák egyes szakaszokon várhatóan már 2012-ben megkezdődnek. A közlekedők 2015 első negyedévében vehetik birtokba a megújult főutat. A NIF Zrt. a településeket elkerülő utak megépítésének és a meglévő szakaszok felújításának előkészítését együtt hajtja végre. A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül csaknem 2,1 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) fedezi.
(MTI)

Brutális ütközés: mentők és tűzoltók küzdöttek a sofőr életéért