A korszerűsítés során átépítették a nyílt vonali és állomási átmenő vágányokat Záhony–Tuzsér között 5 kilométer hosszon, Tuzsér–Eperjeske között 1,9 kilométer, Záhony–Eperjeske között 1,1 kilométer, Eperjeske–Tornyospálca között 9 kilométer hosszon. A korszerűsítés első ütemében kicserélték azokat a felépítményi szerkezeteket is, amelyek nem igényeltek speciális tervezést és gyártásfejlesztést. A beruházás célja a lezárt vágányszakaszok megszüntetése és a 24,5 tonna tengelyterhelés biztosítása, ezzel az üzemeltetési költségek csökkentése, a forgalmi kapacitás növelése volt.
A pályaépítés második ütemében a vágányokat és a bennük fekvő kitérőket és átszeléseket korszerűsítik az állomásokon és rendező pályaudvarokon, valamint azokat az egyéb szerkezeteket, amelyek széles mivoltukból adódóan előzetes tervezést és gyártásfejlesztést igényelnek. A teljes felújítási projekt a Közlekedés operatív program részeként valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával. A támogatás összege bruttó 16,1 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig uniós támogatás.
(MTI)

Elkészült a KEHI-jelentés: Közpénzen szivatta le a zsírját Ruszin-Szendi Romulusz