A terv legfontosabb pontjai: a trolibuszokat kitiltják a belvárosból, a forgalmi sávokat a mai mintegy 3,5 méterről 2,75 méterre szűkítik, a járdaszéli fűsávok és a járdák terhére bővítik az úttestet, kerítéssel választják el a két forgalmi irányt, a két legbelső sávon megfordíthatóvá teszik a forgalmat – például a reggeli csúcsban hat sáv vezet majd a városba, de csak négy kifelé, este pedig fordítva –, zöld hullámot alakítanak ki, a gyalogosoknak aluljárókat, az autóknak parkolóházakat építenek, park+ride területeket alakítanak ki a metró végállomásainál, javítják a gyalogátkelők és a felfestett útjelzések láthatóságát, növelik a bírságok összegét, csakis saját parkolási lehetőséggel ellátott bevásárlóközpontok és irodaházak építését hagyják jóvá, és a jövőben egyre több többszintes út épül.
Szobjanyintól legelsősorban ennek a problémának a megoldását várják, ezt nyilvánvalóvá tette Dmitrij Medvegyev elnök is, és az új polgármester a minap azt is bejelenthette, hogy a kijelölt feladatokra lesz elég pénz. Az internet közönsége és a lapok rámutattak: a terv határidőt nem tartalmaz, felelősöket nem nevez meg. Emellett nehéz lesz egy úton a két irányt betonkerítéssel elválasztani és egyben visszafordíthatóvá tenni a belső sávok irányát, és akkor még szó sem esett a csinovnyikok kék villogóval közlekedő autóiról. A sávokat szűkíthetik, de csúcsforgalomban öt sávon úgyis legalább hétben tolakodnak az autók. A jelzéseket sem egyszerű láthatóvá tenni: a főleg az autók által szennyezett moszkvai levegőből lecsapódó por, eső esetén az ebből keletkező fekete sár mindent eltakar.
Az internetes fórumok szerint mindez csak akkor működhet, ha elérik, hogy a rendőrök ne a bírságolásra – illetve a helyette kapott vesztegetésre – „utazzanak”, hanem irányítsák, tegyék simábbá a forgalmat, amivel nem foglalkoznak, mert a dugók jól szolgálják az érdekeiket. A kamionosok közölték: ha kitiltják őket a városból, áruhiány lép fel, vagy az élelmiszerek megrohadnak a raktárakban, a bevezető utak pedig beszűkülnek és szemetessé válnak a parkoló kamionok miatt. Vagy a városon kívül kell létrehozni logisztikai központokat, vagy a városban lévő raktárakat kell éjszaka nyitva tartani, hogy akkor fogadják a szállítmányokat.
A helyzet javítását Szobjanyin a bódék eltávolításával kezdte a héten, de máris kiderült, hogy például az újságoskioszkokat visszaállítják. A város főutcája, a Tverszkaja Kremltől számított másfél kilométeres részén szerdán felmarták a parkolóhelyeket jelző festést: ettől szélesebb lenne az út, de a megtisztított részt rendőrök őrzik, így ott közlekedni nem lehet. Szakértők szerint mind a bódék, mind a Tverszkaja vevőktől megfosztott boltjainak, éttermeinek tulajdonosaitól számos perre számíthat a polgármester.
(MTI)

Ilyet még nem láttunk: maguk a Tisza-hívők szedik ízekre Kulja Andrást