Nem lesz több dugó Moszkvában?

Szergej Szobjanyin nemrég kinevezett moszkvai polgármester közzétette a moszkvai közlekedési dugók felszámolását célzó intézkedések tervét szerdán késő este, de az elképzeléseket az internetes fórumokon és a csütörtöki lapokban máris számos bírálat érte.

MNO
2010. 11. 11. 15:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A terv legfontosabb pontjai: a trolibuszokat kitiltják a belvárosból, a forgalmi sávokat a mai mintegy 3,5 méterről 2,75 méterre szűkítik, a járdaszéli fűsávok és a járdák terhére bővítik az úttestet, kerítéssel választják el a két forgalmi irányt, a két legbelső sávon megfordíthatóvá teszik a forgalmat – például a reggeli csúcsban hat sáv vezet majd a városba, de csak négy kifelé, este pedig fordítva –, zöld hullámot alakítanak ki, a gyalogosoknak aluljárókat, az autóknak parkolóházakat építenek, park+ride területeket alakítanak ki a metró végállomásainál, javítják a gyalogátkelők és a felfestett útjelzések láthatóságát, növelik a bírságok összegét, csakis saját parkolási lehetőséggel ellátott bevásárlóközpontok és irodaházak építését hagyják jóvá, és a jövőben egyre több többszintes út épül.

Szobjanyintól legelsősorban ennek a problémának a megoldását várják, ezt nyilvánvalóvá tette Dmitrij Medvegyev elnök is, és az új polgármester a minap azt is bejelenthette, hogy a kijelölt feladatokra lesz elég pénz. Az internet közönsége és a lapok rámutattak: a terv határidőt nem tartalmaz, felelősöket nem nevez meg. Emellett nehéz lesz egy úton a két irányt betonkerítéssel elválasztani és egyben visszafordíthatóvá tenni a belső sávok irányát, és akkor még szó sem esett a csinovnyikok kék villogóval közlekedő autóiról. A sávokat szűkíthetik, de csúcsforgalomban öt sávon úgyis legalább hétben tolakodnak az autók. A jelzéseket sem egyszerű láthatóvá tenni: a főleg az autók által szennyezett moszkvai levegőből lecsapódó por, eső esetén az ebből keletkező fekete sár mindent eltakar.

Az internetes fórumok szerint mindez csak akkor működhet, ha elérik, hogy a rendőrök ne a bírságolásra – illetve a helyette kapott vesztegetésre – „utazzanak”, hanem irányítsák, tegyék simábbá a forgalmat, amivel nem foglalkoznak, mert a dugók jól szolgálják az érdekeiket. A kamionosok közölték: ha kitiltják őket a városból, áruhiány lép fel, vagy az élelmiszerek megrohadnak a raktárakban, a bevezető utak pedig beszűkülnek és szemetessé válnak a parkoló kamionok miatt. Vagy a városon kívül kell létrehozni logisztikai központokat, vagy a városban lévő raktárakat kell éjszaka nyitva tartani, hogy akkor fogadják a szállítmányokat.

A helyzet javítását Szobjanyin a bódék eltávolításával kezdte a héten, de máris kiderült, hogy például az újságoskioszkokat visszaállítják. A város főutcája, a Tverszkaja Kremltől számított másfél kilométeres részén szerdán felmarták a parkolóhelyeket jelző festést: ettől szélesebb lenne az út, de a megtisztított részt rendőrök őrzik, így ott közlekedni nem lehet. Szakértők szerint mind a bódék, mind a Tverszkaja vevőktől megfosztott boltjainak, éttermeinek tulajdonosaitól számos perre számíthat a polgármester.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.