Vezető hazai modern és kortárs galériák mellett a Budapest Art Fair már öt éve dolgozik visszatérő külföldi kiállítókkal, mint a Pascal Lansberg (Párizs), a Galerie Hilger (Bécs), a Le Minotaure (Párizs/Tel Aviv), a Knoll (Bécs/Budapest/Moszkva) és a Gilden’s Arts (London). Az idén azonban egy speciális – a Párizsi Biennalén debütált – installációs ötlet megvalósításával tucatnyi ország csaknem harminc galériája ad betekintést Közép- és Kelet-Európa művészeinek és galériáinak változatos világába egy közös standon, méretben, technikában, hangvételben nagyon változatos összképet adva a régióról.
A Heroes Corner kiállított művei 75 éven ívelnek át. Egy moszkvai galéria, a Na Lenivke hozza az Egy lány portréját 1935-ből, a bukaresti Ivan Gallery – az idei bázeli vásár egyik nagy kedvence – 2010-es munkát választott, A parkbant, Bartha Sándortól. Szintén idei mű a Madonna a színpadon, a Rigas Galériából, 1962-es A darukezelő, és 2007-es Esther Moroze portréja.
Erős a fotóválogatás is: Katya Belkina lovon ülő meztelen önarcképe, ami Petrov-Vodkin 1912-es Fürdik a vörös ló című képének modern átirata (Fotoloft, Moszkva), illetve egy felkavaró Putyin-portré, a World Press Photo-nyertes Szergej Maximishintől, Párizsból a RussianTeaRoom Galériától. Mindezeken túl grafikák, videomunkák és szobrok is szerepelnek a Heroes Corner válogatásában. Kíváncsian várjuk élőben, milyen lesz Paolo Vivian vasból készült vonalkódja, amivel a várnai Bulart Galéria szerepel, és Nazar Bilyk szobra, az Eső, amelyet a New Yorkban és Kijevben működő Black Square Galéria hoz a Budapest Art Fairre.
És természetesen itt lesznek a vezető hazai galériák is, akik komoly sikereket aratnak nemzetközi porondokon, és galériatereik is helytállnának bármelyik európai nagyvárosban.
A Budapest Art Fair az idén a művészettörténet egyik legdinamikusabb, legizgalmasabb korszakát bemutató modern, illetve a kortárs képzőművészeti alkotásokat vonultatja fel számos kiegészítő programmal övezve. Így a különböző szakmai programok mellett gyermekprogramok, filmvetítések, tárlatvezetések gyarapítják az amúgy is gazdag kínálatot. Itt láthatja először a hazai nagyérdemű az Untitled című filmet, amely New York művészeti életének kulisszatitkaiba vezet el bennünket.
Kinek a kezében volt a gép, amikor A milicista halála című fotó(sorozat) készült? – többek között a Robert Capa nevéhez kötött alkotás eredetét is megvitatják a Budapest Art Fairen rendezendő Artmagazin-beszélgetésen. Itt lesz a Wamp, a wasárnapi művészpiac, most kivételesen szombaton is, művészethez kötődő designtárgyakkal. Az Artfair Bistróban még a sütemények is festmények alapján születtek, sőt szimbiózisba lép a zene a képzőművészettel – a Budapest Art Fairen olyan számok szólalnak meg, amelyeknek szerzői, előadói maguk is nagy hódolói a képzőművészetnek.
A tavalyi siker folytatásaként az idén is lesz jótékonysági aukció, és először érkezik Magyarországra a The Age of Optimism, az az egyedülálló kiállítás, ahol Rodchenkót és kortársait, az orosz fotográfia 1920–1930-as éveinek termését ismerhetjük meg: a Műcsarnok egy önálló termében nyolcvan, eredeti negatívokról készített nagyítás mutatja be a fotótörténet egyik legizgalmasabb korszakát.

Ezen a középiskolai kvízen felnőttek is elvéreznek – Ön hány kérdésre tudja a választ?