A felmérésből kiderül, hogy a magyar fogyasztók a ruhanemű esetében a keresik leginkább az olcsó árut, a megkérdezettek több mint egyharmada – 35 százaléka – inkább az olcsóbbat veszi meg, míg a fogyasztók fele realista, és ha túl drága a termék, akkor inkább a közepes minőségűt vesz. Minőségi ruházati termékeket, mégha azok drágák is, csak a megkérdezettek 15 százaléka vásárol. A fogyasztók az elektronikai cikkek – televízió, videó, mosógép – esetében hajlandók leginkább többet fizetni a minőségért: 27 százalékuk minőség-, 19 százalékuk árérzékeny.
Zöldség- és gyümölcsvásárlásnál inkább realisták a fogyasztók, 57 százalékuk túl drága termék esetén inkább közepes minőségű árut vesz, és csak a megkérdezettek ötöde veszi meg a legszebb, legjobb zöldséget, gyümölcsöt a magas ár ellenére is. A Tárki a tavalyi felmérés eredményeit összehasonlította az 1999-es és a rendszerváltás előtti hasonló adatokkal. A rendszerváltás előtti állapothoz képest 1999-re a zöldség- és gyümölcsfogyasztás esetében két nagyobb mértékű változást emel ki: többen vásároltak zöldséget, gyümölcsöt – talán mert eltűnt a háztáji, és megnyíltak a bevásárlóközpontok –, illetve a minőségérzékenyek rovására megnőtt a realista, azaz az ár és minőség között egyensúlyt kereső fogyasztók aránya. Az elmúlt tíz évben ehhez képest annyi történt, hogy még elterjedtebbé vált a zöldség- és gyümölcsfogyasztás.
A cipő- és ruhavásárlásnál a rendszerváltás idején az életszínvonal esése miatt nagymértékben zuhant a minőségérzékenyek aránya, és megugrott az árérzékenyeké vagy nem vásárlóké. Az utóbbi tíz évben azonban nagy változások nem történtek ebben a termékcsoportban sem, kismértékben csökkent a nem vásárlók, és nőtt a realista fogyasztók aránya.
(MTI)

Házasság első látásra – fogorvosi székben ülve lángolt fel a szerelem?