Sokszor a sávszélesség kevesebb mint 20 százaléka érhető el

A magyar internetes piacot több feszültség is jellemzi: a szolgáltatók között kemény árharc van, ráadásul a felhasználók nem mindig azt a sávszélességet kapják, amit ígérnek nekik és amit várnak – mondta Farmosi Attila, az ACE Telecom ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.

MNO
2010. 11. 10. 13:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kifejtette, a széles sáv fogalma nincs pontosan definiálva, s ezért a tényleges sávszélesség szolgáltatónként és díjcsomagonként mást jelent, illetve változik. Az ügyvezető elmondta: kirívó esetben az is előfordulhat, hogy a tényleges sávszélesség a névlegesnek alig pár, jobb esetben 16-20 százalékát éri el, ám ma ez teljesen jogszerű.

Közölte, a magyar piacon a sávszélesség-garancia szolgáltatónként és csomagonként is változik. Ráadásul a feltöltési sebesség jóval elmarad a letöltési sebességtől, ami különösen azon felhasználók körében okoz nehézségeket, amelyek munkájuk során nagyobb adatállománnyal dolgoznak. Farmosi Attila kifejtette, a fogyasztók tehát nem minden esetben azt a szolgáltatást kapják, amire szükségük lenne, miközben mindezt egyre alacsonyabb áron ígérik nekik azért, mert a piaci szereplők óriási árharcot vívnak.

Az ügyvezető úgy vélte, a felhasználók gyakran nincsenek tisztában azzal, hogy mi okozza a kapcsolat lassúságát. A szolgáltatók sok esetben a központ és a kapcsolatlétesítés helye közötti földrajzi távolságra vagy a nem megfelelő modemre hivatkoznak. A minőségi szolgáltatás azonban számos egyéb tényezőtől is függ. A kiváló kapcsolat alapja a magas rendelkezésre állású hálózat, a minőségi eszközpark és a hálózat optimális kihasználása. A lassú kapcsolatot általában a magas overbooking arány – a kapcsolat kialakításához szükséges eszköz túlfoglalása – okozza. A költségek csökkentése érdekében több előfizetőt kapcsolnak rá egy rendszerre, mint amennyit az ténylegesen képes kiszolgálni.

Optimális foglalási aránnyal azonban már jó minőségű és megbízható sávszélességű internetkapcsolatot nyújthatnának a szolgáltatók – mondta Farmosi Attila. Aláhúzta, az ügyfeleket leginkább a korrekt szolgáltatásokkal és árakkal, s nem hűségnyilatkozatokkal lehet megtartani hosszú távon.

Az 1997-ben alapított, 100 százalékban magyar tulajdonban lévő társaság 40 főt alkalmaz, árbevétele tavaly 430 millió forint volt, míg az idén 500 millió forint lesz. A társaság folyamatosan nyereséges. A cég Budapesten és az agglomerációban saját hálózatán szolgáltat, ügyfeleinek 75 százaléka vállalat. A cégnek 1600 saját előfizetője van, de más cégeken keresztül is ad el szolgáltatást. Az ACE Telecom éves árbevétele 30 százalékát fordítja fejlesztésekre. Az ügyvezető elmondta, a rájuk eső 10 millió forintos távközlési adó miatt az idén szűkebb lesz a fejlesztésekre fordítható keret, a megmaradó pénzt azonban kiemelt fejlesztési területekre költik.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.