Tovább szárnyal az energiaitalok forgalma

Tovább szárnyal az energia- és sportitalok kiskereskedelmi forgalma, és meghaladta a 11 milliárd forintot 2009. december és 2010. szeptember között, ez 11 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban – közölte a Nielsen piackutató intézet kedden.

MNO
2010. 11. 23. 11:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mivel az átlagárak csökkentek, a mennyiségben mért forgalom 17 százalékkal nőtt. Egy liter energiaital mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára az idén augusztus–szeptemberben 501 forint, míg a tavalyi hasonló periódusban 527 forint volt – áll a Nielsen közleményében.

Figyelemre méltó az energia- és sportitaloknál, hogy az élelmiszer-kiskereskedelem általános trendjével ellentétben itt viszonylag nagy a kis üzletek súlya. Sőt a tendencia növekvő. Amíg ugyanis az összes élelmiszer értékben mért forgalmából a 400 négyzetméteres és az alatti szegmensre 35 százalék jutott 2009. december és 2010. szeptember között, addig energia- és sportitalból 41 százalék.

A kategória forgalmának zömét az energiaital viszi el. A sportital bolti eladása ugyanis 300 millió forint alatt mozog tíz hónap számai alapján. A közlemény szerint a kereskedelmi márkák súlya a tavalyi gyors felfutás után az idén csökkent. A kategória mennyiségi eladásából a kereskedelmi márkák a tavaly december–szeptember időszaki 36 százalék után az idén már csak 29 százalékkal részesedtek.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.