A VM közlése szerint a termelők jelenleg marketingcélokra kötelező járulékot fizetnek minden Magyarországon forgalomba hozott bor után. A minőségi boroknál ez az összeg literenként 10, egyéb esetekben 5 forint. Az elmúlt időszakban azonban a borászati szakma megosztottsága és a szervezetek közötti megegyezés hiánya átgondolatlan döntésekhez és a közösségi bormarketing széthullásához vezetett. Nyilvánvalóvá vált, hogy a működésképtelen helyzeten változtatni kell – olvasható a közleményben.
Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter ezért kezdeményezte a hatályos rendelet módosítását, melynek eredményeként egy új felépítésű Bormarketing Bizottság jött létre. A tagokat a miniszter nevezte ki borász- és marketingszakemberek közül. A tárcavezető döntésével az állam fokozott felelősséget vállal a források hatékony felhasználásáért. A bor forgalombahozatali járulék megfizetésének, kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló rendeletmódosítás november 22-től lépett hatályba. A jogszabály módosításával a tárca célja, hogy felgyorsítsa a közösségi bormarketingforrások hatékony felhasználását és a magyar bor piaci helyzetének megerősítését.
A rendeletmódosítás értelmében átalakul az AMC és a Bormarketing Bizottság együttműködése is. Eddig a járulékokból befolyt összeg öt százalékát működésre költötték el, az AMC belépésével ezt az összeget is a marketingprogramok finanszírozására lehet költeni. A minisztérium azt szeretné, hogy az egyértelmű felelősségi viszonyok megteremtésével a bortermelők érzékeljék a kötelezően befizetett járulékuk sikeres hasznosulását. A rendeletmódosítással a többszereplős, átláthatatlan rendszer leegyszerűsödik, a minisztérium arra törekszik, hogy eredményesebbé váljon és megújuljon a közösségi bormarketing – áll a közleményben.
(MTI)

Zöldbáró pénzeli Magyar Péter pártját