Mint kifejtette: ezt követően egyes elemei már jövő ősztől életbe léphetnek, s a következő költségvetést már ehhez igazítva lehet tervezni. Így 2012 szeptemberétől már teljes körben alkalmazni lehet majd.
Legfontosabb feladatnak a minőség romlásának megállítását nevezte. Erre többféle eszköz van, köztük az érettségi, illetve felvételi rendszerek „ésszerű”, korábbi színvonalra való visszaemelése; a megfelelő hallgatói, oktatói – inkább kisebb diák és nagyobb oktatói – létszámmal működő intézmények preferálása. Ez főleg a tudományos, innovatív, kreatív képzésnél fontos. Azt a fajta tömegképzést, amit a fejkvótaalapú finanszírozás elősegített, szeretnék legalább azokon a területeken megfordítani, ahol a leendő kutató-fejlesztő, kreatív értelmiséget nevelik. Az intézmények finanszírozását egyébként nagymértékben a teljesítményhez kötik majd.
Meg kell változtatni a kétciklusú képzésnek azt az erőszakolt változatát, melyet 2005–2006-ban bevezettek; ezt az érintett szakmák döntésére szeretnék bízni. Ahol úgy érzik, hogy a bolognai rendszer bevált, esetleg kisebb korrekcióval, gyakorlatorientáltabb alapképzéssel tovább folytatható; ahol viszont úgy érzik, hogy jobb volt a korábbi egyciklusú vagy a kétciklusú, de szorosan egymáshoz kapcsolódó alap- és mesterképzés, azok lehetőséget kapnak arra, hogy visszatérjenek az általuk hatékonyabbnak ítélt rendszerhez – magyarázta Dux László.
(MTI)

Megerőszakolta főnöke feleségét egy gyulai vízvezetékszerelő, amíg a főnök kórházban feküdt