A MÁV optimistán tekint a jövőbe, készül az új stratégia

Készül a MÁV-csoport stratégiája, amely 2030-ig határozza meg a cégcsoport, illetve a magyar vasút működésének irányvonalát – mondta Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. • MÁV: a teljes beszerzési rendszert átvizsgálják

MNO
2010. 12. 28. 7:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az időtáv egyrészt az Új Széchenyi-terv távlatát, másrészt a vasúti fejlesztések, beruházások, eszközök élettartamát veszi figyelembe. A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a közúti közösségi közlekedést nem alárendelni kell a vasútnak, hanem összehangolni a két közlekedési alágazatot. A közösségi közlekedésnek az egyéni közlekedés a versenytársa – szögezte le.

Szarvas Ferenc elmondta, hogy a MÁV-csoport működésében megteremtik a teljesítményelvű értékelést, de fontos figyelembe venni azt a tényt is, hogy a különböző vállalati intézkedések bevezetése és a menedzsmenteszközök alkalmazása önmagában még nem elegendő a vasút szinten tartásához, fejlesztéséhez.

A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte: már rövid távon is feladatuknak tekintik az utazási igényekhez igazodó kínálati ütemes menetrendstruktúra kialakítását, az utaskomfort, a szolgáltatási színvonal növelését. A budapesti és az elővárosi vonalak ugyancsak kiemelt kérdést jelentenek, ezért van jelenleg is napirenden a vasút és a főváros együttműködése. Ami pedig az ingatlanokat illeti, az önkormányzatokkal közös megoldások keresése szükséges országos szinten.

A vasúti pályák állapotával kapcsolatban Szarvas Ferenc elmondta, hogy a pályák 50 százaléka a közlekedésbiztonság szem előtt tartása miatt lassújel-korlátozás alatt áll. A lassújelek feloldásához szükséges beruházásokhoz több tíz milliárd forintra lenne szükség. Az európai uniós forrásokat elsősorban a pályahálózat fejlesztésére kívánják koncentrálni, a közösségi fejlesztési források Európa vasúti fővonalaira koncentrálódnak. A gördülőállományra azonban lehetséges különböző piaci források igénybe vétele is.

A MÁV-csoport a 2010-es évet mintegy 40 milliárd forint veszteséggel zárja. A MÁV Zrt. – az előzetes adatok alapján – 43,1 milliárd forint veszteséggel működött a pályavasúti és központi szolgáltatásokból, a vasúti személyszállítást lebonyolító MÁV-Start Zrt. 211 millió forint, a vontatást végző MÁV-Trakció Zrt. 1,64 milliárd forint, a járműkarbantartással foglalkozó MÁV Gépészet Zrt. 107 millió forint mérleg szerinti nyereséget könyvelhet el.

Az utas szám, illetve utaskilométer tekintetben a 2010. évi előrejelzés néhány százalékos csökkenést mutat, a MÁV-nál optimistán tekintenek a jövőbe, bíznak elképzeléseik helyességében és már rövid távon érezhető hatásában, ezért a tendencia megfordulását és az utasok számának kis mértékű emelkedését, az elégedettségi szint javulását várják – hangsúlyozta Szarvas Ferenc.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.