Bevásárlás miatt stresszes a magyar

Szeretjük a karácsonyt, de a kötelező ünnepi bevásárlásokat már sokkal kevésbé – derül ki az Árukereső.hu, közel 1200 fő részvételével végzett hazai online felméréséből. A piacvezető online vásárlási kalauz kutatása szerint a legnagyobb boldogságot a többségnek az jelenti, hogy ilyenkor együtt lehet családjával. A megkérdezettek közel fele azonban feszült hangulatban intézi az ünnepet megelőző vásárlásait. Az internetes bevásárlás ugyanakkor a válaszadók 64 százaléka szerint alkalmas a karácsonyi stressz csökkentésére.

MNO
2010. 12. 13. 20:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szeretjük a karácsonyt, legalábbis a megkérdezettek jelentős része, 89 százalék pozitív érzéseket társít az év végi ünnephez. A legnagyobb boldogságot a többségnek az jelenti (66%), hogy ilyenkor együtt van az egész család. Az adatokból kitűnik, hogy a kötődés fontossága a korral fokozódik: minél idősebb a válaszadó, annál inkább ezt tartja a legfontosabbnak. Meglepő módon a családi együttlét több férfit (71%) tesz boldoggá, mint nőt (64%). A felmérésben résztvevők negyede pedig az előkészületekben leli a legnagyobb örömét, a nők egyharmada kifejezetten szeret sürgölődni az utolsó hetekben.

Az első számú stressz faktor bevásárlás

A felmérés arra is kereste a választ, mi az, amit nem szeretünk a karácsonyban. Az adatok szerint a karácsonyi bevásárlást szeretjük a legkevésbé (57%). Ez a tevékenység még a felhajtásnál és a kötelező rokonlátogatásnál is népszerűtlenebb. A karácsonyi bevásárlást a kutatásban résztvevők közel fele (45%) inkább- vagy nagyon stresszesen éli meg. „A karácsonyi bevásárlások alkalmával a stressz-szint jelentősen, átlagosan 50 százalékkal emelkedik egy szokásos hétköznaphoz képest” – elemezte a felmérés adatait, Rácz István, az Árukereső.hu Kft. marketing igazgatója.

A stressz okait vizsgálva kiderül, hogy 10 emberből 8 körülményesnek, fárasztónak tartja az ajándékvásárlást. Ez nem meglepő annak fényében, hogy mennyi időt töltünk beszerzésükkel: a megkérdezettek közel fele több mint háromszor indul neki a bevásárló túrának, negyedük pedig alkalmanként több mint 3 órát tölt az ilyenkor jellemzően zsúfolt boltokban. A férfiak hatékonyabbak, mint a nők: nekik kevesebb alkalom is elég arra, hogy beszerezzék a kiszemelt tárgyakat, és egy-egy alkalommal rövidebb idő alatt bonyolítják le az ünnepi vásárlást.

Az online vásárlás lehet a gyógyszer?

Az internetes bevásárlás a válaszadók 64 százaléka szerint alkalmas a karácsonyi stressz csökkentésére – derül ki az Árukereső.hu felméréséből. A webes vásárlás legnagyobb előnyeként a tömeg elkerülését jelölték meg a válaszadók. Az adatokból az is kitűnik, hogy a férfiak alapvetően nyitottabbak a világhálón történő vásárlásokra (73%), mint a gyengébbik nemhez tartozók (65%). Az online felmérésben résztvevők több mint kétharmada tervezi, hogy a neten is vásárol idén karácsonyi ajándékot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.