Szeretjük a karácsonyt, legalábbis a megkérdezettek jelentős része, 89 százalék pozitív érzéseket társít az év végi ünnephez. A legnagyobb boldogságot a többségnek az jelenti (66%), hogy ilyenkor együtt van az egész család. Az adatokból kitűnik, hogy a kötődés fontossága a korral fokozódik: minél idősebb a válaszadó, annál inkább ezt tartja a legfontosabbnak. Meglepő módon a családi együttlét több férfit (71%) tesz boldoggá, mint nőt (64%). A felmérésben résztvevők negyede pedig az előkészületekben leli a legnagyobb örömét, a nők egyharmada kifejezetten szeret sürgölődni az utolsó hetekben.
Az első számú stressz faktor bevásárlás
A felmérés arra is kereste a választ, mi az, amit nem szeretünk a karácsonyban. Az adatok szerint a karácsonyi bevásárlást szeretjük a legkevésbé (57%). Ez a tevékenység még a felhajtásnál és a kötelező rokonlátogatásnál is népszerűtlenebb. A karácsonyi bevásárlást a kutatásban résztvevők közel fele (45%) inkább- vagy nagyon stresszesen éli meg. „A karácsonyi bevásárlások alkalmával a stressz-szint jelentősen, átlagosan 50 százalékkal emelkedik egy szokásos hétköznaphoz képest” – elemezte a felmérés adatait, Rácz István, az Árukereső.hu Kft. marketing igazgatója.
A stressz okait vizsgálva kiderül, hogy 10 emberből 8 körülményesnek, fárasztónak tartja az ajándékvásárlást. Ez nem meglepő annak fényében, hogy mennyi időt töltünk beszerzésükkel: a megkérdezettek közel fele több mint háromszor indul neki a bevásárló túrának, negyedük pedig alkalmanként több mint 3 órát tölt az ilyenkor jellemzően zsúfolt boltokban. A férfiak hatékonyabbak, mint a nők: nekik kevesebb alkalom is elég arra, hogy beszerezzék a kiszemelt tárgyakat, és egy-egy alkalommal rövidebb idő alatt bonyolítják le az ünnepi vásárlást.
Az online vásárlás lehet a gyógyszer?
Az internetes bevásárlás a válaszadók 64 százaléka szerint alkalmas a karácsonyi stressz csökkentésére – derül ki az Árukereső.hu felméréséből. A webes vásárlás legnagyobb előnyeként a tömeg elkerülését jelölték meg a válaszadók. Az adatokból az is kitűnik, hogy a férfiak alapvetően nyitottabbak a világhálón történő vásárlásokra (73%), mint a gyengébbik nemhez tartozók (65%). Az online felmérésben résztvevők több mint kétharmada tervezi, hogy a neten is vásárol idén karácsonyi ajándékot.
Korábbi csapatát kiütötte a bombaigazolás, a Chelsea az első döntős a klub-vb-n
