A „fergeteges bemutató, ingyenes tanácsadás, megszépítjük, megfiatalítjuk, ingyenajándék” szlogenek bizonyára ismerősen csengenek. Ilyen és ehhez hasonló, hangzatos kifejezésekkel csábítják a vállalkozások bemutatóikra az embereket. Szerencsére nem mindenki dől be. A termékbemutatók célközönsége elsősorban a nyugdíjas korosztály. Nem véletlenül. Ők többnyire már szenvednek valamilyen egészségügyi problémától, több a szabadidejük, és jóhiszeműek. A bemutatókkal kapcsolatban sok a panasz. Többen jelezték, hogy erőszakosan viselkedtek azzal, aki nem vásárolt, de olyan is előfordult, hogy az előadó azt mondta, csak azt viszi haza a kirándulásról a busz, aki megveszi a terméküket.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság kiemelt figyelmet fordít a termékbemutatókra. Tavaly hét hónapon át vizsgálták próbavásárlással, illetve az általános szerződési feltételek elemzésével a kereskedőket. A vizsgálat lesújtó eredménnyel zárult: a kifogásolási arány 84 százalék volt, vagyis tízből nyolc helyen találtak problémát. A Tolna megyei tapasztalatokról 2010. évre vonatkozóan Póczikné Orosz Valéria megbízott kirendeltségvezető elmondta, hogy a felügyelőség munkatársai a 2010. évi vizsgálat során hét árubemutatón vettek részt, és sajnos mind a hét ellenőrzés során hiányosságot állapítottak meg.
Szerencsére az ellenőrzések során erőszakos, agresszív kereskedelmi tevékenységet nem tapasztaltak az ellenőrök. A tapasztalatok és a beérkezett panaszok alapján a kirendeltségvezető azt tanácsolja, hogy mindenki kellő körültekintéssel, megfontoltsággal vegyen részt, és vásároljon a termékbemutatókkal összekötött kirándulásokon.
(teol.hu)

Megerőszakolta főnöke feleségét egy gyulai vízvezetékszerelő, amíg a főnök kórházban feküdt