Minél több külföldi vendéget kell Magyarországra hozni

A ferihegyi új terminál, a SkyCourt (Égi Udvar) műszaki átadása folyamatos, nincs az építkezésen komolyabb csúszás, 2011-ben pedig a teherszállítási központot fejleszti a Budapest Airport, amivel Közép-Kelet-Európa egyik meghatározó cargóbázisa jöhet létre és a ferihegyi a régió legdinamikusabban fejlődő repülőterévé válhat – mondta el Hardy Mihály, a Budapest Airport (BA) kommunikációs igazgatója az MTI-nek.

MNO
2010. 12. 27. 6:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A SkyCourtről elmondta: hetekig eltart az elektromos hálózat, a légkondicionálás, a biztonsági tűzoltórendszer tesztelése és hatósági átvétele. Időigényes az automata poggyásztovábbító szalagok, a számítógépes gerinchálózat, és az optikai kábelek üzembeállítása is. „Az átadás menet közben zajlik és márciusig lesz időnk valamennyi rendszert kipróbálni, mielőtt átadjuk a forgalomnak. Nem szeretnénk, ha Budapesten megismétlődne a Heathrow 5-ös terminálon tapasztalt káosz, ahol az átadás után még hetekig okozott kalamajkát a számítógépes rendszer meghibásodása” – hangsúlyozta.

Figyelemre méltónak nevezte azt is, hogy az engedélyeztetés tovább tartott, mint az építkezés: a SkyCourt megnyitásához nem kevesebb, mint 70 különféle hatósági engedélyt kellett és kell beszerezni. Az összes építési engedély beszerzése két évig tartott, míg magával az építkezéssel másfél év alatt végeztek. Jövőre a BA üzleti tervében 2-3 százalékos növekedéssel számol, de sietett hozzátenni, hogy sokszor könnyebb „kávézaccból jósolni”, mint előre jelezni, hogy mi várható a légi közlekedésben. Sok függ a magyar gazdaság teljesítőképességétől, a forint/euró árfolyamának alakulásától, az európai konjunktúra beindulásától, vagy elmaradásától.

„Most sok pozitív jelet látunk a piacon, így a legtöbb nyugat-európai repülőtéren megindult a felépülés, reméljük, Magyarországon is a kedvező tendenciák érvényesülnek” – jegyezte meg. 2011-ben elkezdik a 2-es terminál mellett, a vecsési oldalon a légi teherárú központ, a Cargo City fejlesztését is. „Célunk az, hogy Közép-Kelet-Európa egyik meghatározó cargóbázisát hozzuk létre Ferihegyen, hiszen ennek felbecsülhetetlen katalizátorszerepe lehet nemcsak a dél-pesti régió, hanem egész Magyarország gazdasága számára” – mondta.

Megkezdik és 2012-re befejezik a tervek szerint a korszerű hajtóműpróbázó hely építését, új tisztítóberendezések fejlesztésébe kezdenek, hogy megóvják a szennyezéstől a Gyáli-patak vizét, amelybe a nyári záporok során hatalmas mennyiségű víz gyűlik össze. A BA tárgyalásokat folytat a Lufthansa Technikkel egy újabb karbantartó hangár megépítéséről is – ismertette Hardy Mihály.

Elmondta, hogy Budapest a régióban alapvetően Béccsel, Prágával és Varsóval, kisebb mértékben Pozsonnyal áll versenyben. Persze a turista önmagáért a repülőtér kedvéért még nem száll repülőre, számukra Budapest és Magyarország kell, hogy vonzó célpont legyen – hangsúlyozta. Éppen ezért egy most kötött, hároméves megállapodás keretében összehangolják külföldi marketingtevékenységüket a Magyar Turizmus Zrt.-vel: „célzott és összehangolt módon lépünk fel a legfontosabb küldő piacokon azért, hogy minél több külföldi vendéget hozzunk közösen Magyarországra” – mondta Hardy Mihály.

Ezért is vették örömmel, hogy a Magyar Turizmus Zrt. szavai szerint ismét „életet lehelt” a légi marketing alapba, amellyel tevékenyen tudja támogatni a fontos légitársaságok kezdő lépéseit a magyar piacon. Ezen túl a BA kedvezményekkel „csábítja” Budapestre a légitársaságokat, például ötéves kedvezményt biztosítanak a hosszú távú, új járatok üzemeltetőinek, pénzügyileg is támogatják az új európai járatok nyitását, vagy a csúcsidőn kívüli, úgynevezett „off peak” időszakban érkező járatokat – sorolta.

Fontos feltétel, hogy a kedvezmények azonosak és egyformán megilletnek mindenkit – fűzte hozzá. A Ferihegyi repülőtérnek fizikai adottságait tekintve hatalmas fejlesztési lehetőségei vannak Hardy szerint, hiszen a repülőtér területe nagyobb, mint az évi 67 millió utast kiszolgáló Heathrow-é. A két, egyébként kifogástalan állapotú párhuzamos futópályának a kapacitását még 25 százalékban sem használják ki, a terminálok kapacitását és az állóhelyek számát a forgalom igényei szerint tudják bővíteni.

A SkyCourt és további létesítmények teljes kiépítése esetén elérheti a BA az évi 15 millió utasnak megfelelő kapacitást. Hangsúlyozta azonban: ez egy számított adat, ekkora forgalommal még egy jó ideig nem számolhatnak. A SkyCourt átadása után azonnal hozzákezdenek a 2A és a 2B terminál épületének belső felújításához és bővítéséhez, utána pedig modulrendszerűen, a forgalom növekedésének mértékében, lépésről lépésre haladhatnak a 2-es terminál bővítésével – mondta el a Budapest Airport kommunikációs igazgatója.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.