A német kereskedelmi és iparkamarák szövetsége (DIHK) szerint Magyarország első számú gazdasági partnerénél jövőre is a feldolgozóipar lesz a fellendülés motorja. A szektor éves szinten 5 százalékos növekedése kétszer nagyobb, mint a hazai össztermék (GDP) várható bővülése.
A munkahelyteremtésben is az iparé a legfontosabb szerep; jövőre összesen 300 ezer új állás jöhet létre a legnagyobb európai gazdaságban, ebből pedig arányaiban a legtöbb, 70 ezer éppen az iparvállalatoknál – mondta Hans Heinrich Driftmann, a DIHK elnöke a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak.
Ugyanakkor a növekedés üteme mérséklődik, elmarad az idei 9,5 százaléktól, elsősorban azért, mert a fejlett ipari államokban szinte mindenütt bevezetett vagy hamarosan soron következő megszorítások, és a nagy feltörekvő ázsiai gazdaságok lassulása miatt csökken a „Made in Germany” felirattal ellátott termékek iránti kereslet is.
A német ipar fellendülése ráadásul korántsem kiegyensúlyozott, erősen függ a kínai kereslet alakulásától. Különösen az autógyártók és az ágazatban dolgozó beszállítók számára fontos a dinamikusan bővülő kínai piac, amelynek jelentőségét jól mutatja, hogy hétfő délelőtt a frankfurti tőzsdén jelentősen gyengültek az autóipari részvények a Handelsblatt egy beszámolójára reagálva.
Az üzleti lap arról írt hétfői számában, hogy a 22 millió lakosú Pekingben jövőre feleannyi új autóra adnak ki forgalomba helyezési engedélyt, mint idén, hogy megfékezzék a városon eluralkodó közlekedési káoszt, az állandó dugókat. Ez nem csupán a kínai főváros mérete miatt sújthatja az autógyártókat, hanem azért is, mert a pekingi hatóságok döntései meghatározzák az egész országban érvényesülő közlekedéspolitikát – írta a Handelsblatt.
(MTI)
Kubatov Gábor az MLSZ után most a játékvezetőkbe szállt bele
