Nőhet a német teljesítmény

Németországban 5 százalékkal nőhet a feldolgozóipar teljesítménye jövőre, és 70 ezer új munkahely jöhet létre a szektorban. Ugyanakkor a fellendülés egyoldalúságát jelzi, hogy hétfőn meredek, 5 százalékot közelítő gyengüléssel reagáltak a német autóipari részvények arra a hírre, hogy Pekingben az ideinél 50 százalékkal kevesebb forgalmi engedélyt adnak ki jövőre a közlekedési káosz kezelése céljából.

MNO
2010. 12. 27. 13:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A német kereskedelmi és iparkamarák szövetsége (DIHK) szerint Magyarország első számú gazdasági partnerénél jövőre is a feldolgozóipar lesz a fellendülés motorja. A szektor éves szinten 5 százalékos növekedése kétszer nagyobb, mint a hazai össztermék (GDP) várható bővülése.

A munkahelyteremtésben is az iparé a legfontosabb szerep; jövőre összesen 300 ezer új állás jöhet létre a legnagyobb európai gazdaságban, ebből pedig arányaiban a legtöbb, 70 ezer éppen az iparvállalatoknál – mondta Hans Heinrich Driftmann, a DIHK elnöke a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak.

Ugyanakkor a növekedés üteme mérséklődik, elmarad az idei 9,5 százaléktól, elsősorban azért, mert a fejlett ipari államokban szinte mindenütt bevezetett vagy hamarosan soron következő megszorítások, és a nagy feltörekvő ázsiai gazdaságok lassulása miatt csökken a „Made in Germany” felirattal ellátott termékek iránti kereslet is.

A német ipar fellendülése ráadásul korántsem kiegyensúlyozott, erősen függ a kínai kereslet alakulásától. Különösen az autógyártók és az ágazatban dolgozó beszállítók számára fontos a dinamikusan bővülő kínai piac, amelynek jelentőségét jól mutatja, hogy hétfő délelőtt a frankfurti tőzsdén jelentősen gyengültek az autóipari részvények a Handelsblatt egy beszámolójára reagálva.

Az üzleti lap arról írt hétfői számában, hogy a 22 millió lakosú Pekingben jövőre feleannyi új autóra adnak ki forgalomba helyezési engedélyt, mint idén, hogy megfékezzék a városon eluralkodó közlekedési káoszt, az állandó dugókat. Ez nem csupán a kínai főváros mérete miatt sújthatja az autógyártókat, hanem azért is, mert a pekingi hatóságok döntései meghatározzák az egész országban érvényesülő közlekedéspolitikát – írta a Handelsblatt.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.