Pici csoda 2011-ben?

Bár az idei fellendülés a várakozásokkal ellentétben elmarad a magyar pc-piacon, a szakértők úgy vélik a 2010-es stabilizálódás után már biztosan lesz növekedés 2011-ben.

MNO
2010. 12. 26. 21:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar piacon az idén 410-420 ezer hordozható gépet, s mintegy 120 ezer asztali számítógépet adnak el. Az előbbi nagyjából megfelel a tavalyi eladásoknak, hiszen vannak olyan szakértők, aki szerint 10 ezerrel kevesebb, míg mások szerint 4 százalékkal több hordozható gép talál vevőre 2010-ben, mint 2009-ben. Az asztali gépek eladása, ennél egyértelműbb vélemények és előrejelzések szerint, mintegy 8 százalékkal esik vissza 2010-ben.

A magyar piacon vezető Acer szerint várat még magára a fellendülés. Míg Nyugat-Európában 10-20 százalékkal nő az idén a kereslet a gépek iránt, a magyar piacon más a helyzet, s legfeljebb a hordozható gép eladása haladja meg pár százalékkal a tavalyit. Az Acer a teljes magyar piacon mintegy 25 százalékos, a hordozható gépeket illetően pedig 30 százalék körüli részesedéssel rendelkezik. Szalay Balázs, az Acer magyarországi kereskedelmi képviseletének marketing vezetője úgy vélte, jövőre már lesz növekedés a magyar piacon is, részben a tablet pc-k (táblagépek)iránti nagyobb kereslet miatt.

A Toshiba magyarországi marketing vezetője az MTI-nek elmondta, az idén stabilizálódó, talán kissé csökkenő piacon cégük tartja a negyedik-ötödik helyét 10 százalék körüli részesedéssel, az idén 38 ezer mobil számítógép eladásával. A jövőt nézve a Toshiba optimista, részben azért is, mert a személyi jövedelemadó-kulcs mérséklésével több pénz marad az embereknél, s ebből remélhetőn új számítógépeket is vesznek – közölte Szabó Tamás.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.