Téli gumi nélkül ne mozduljon

Az éjszakai havazás és az alacsony hőmérséklet miatt az ország több fő- és mellékútján téliesek az útviszonyok, ezért a Magyar Közút Zrt. arra kéri a közlekedőket, hogy csak megfelelő műszaki állapotú és téli gumival felszerelt gépkocsival keljenek útra.

MNO
2010. 12. 29. 11:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pécsi Norbert, a cég kommunikációs csoportjának vezetője azt közölte, bár több száz munkagéppel folyamatosan dolgoztak és dolgoznak a hóeltakarításon és a síkosságmentesítésen, mégis vannak jeges, jégbordás vagy havas útszakaszok. Az Útinform legfrissebb adataira hivatkozva elmondta, hogy újra téliesek az útviszonyok Pest, Nógrád, Heves és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében, valamint a Hajdúságban, a Nyírségben, az Alföldön és a Viharsarokban.

A Dunántúlon viszonylag enyhe az idő, ott az alászórás hatására a hó nem maradt meg a burkolaton, de Esztergom környékén, a Bakonyban, Pápa és Csorna térségében, elsősorban a hegyvidéki szakaszok fő- és mellékútjain egyaránt számítani kell jeges vagy jégbordás szakaszokra. A főutakon havas a burkolat Salgótarján, Gyöngyös, Heves, Tiszafüred, Szikszó körzetében, míg hóbordás szakaszokra futhatnak Balassagyarmat, Eger, Nyékládháza, Edelény és Kecskemét térségében.

A főútvonalakon Monor, Cegléd, Szolnok, Kisújszállás, Szentes, Gyomaendrőd, Nyírbátor, Mátészalka, Sátoraljaújhely és Putnok körzetében hókásás, a Dél-Alföldön letaposott havas szakaszok még előfordulnak. A Duna vonalától keletre eső megyékben a mellékutakon szinte mindenhol havas, letaposott havas vagy hóbordás a burkolat.

Közölte, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. hóeltakarításra és síkosságmentesítésre felkészített saját és bérelt járművei 12 órás váltásban dolgoznak. A társaság több száz géppel végzi az utak hó- és síkosságmentesítését, 77 üzemmérnökségének több ezer dolgozója pedig váltott műszakban, folyamatos munkarendben dolgozik.

Pécsi Norbert ugyanakkor jelezte: a megfeszített munka ellenére is nehézséget okoz a társaságnak az, hogy 0 fok alatti hőmérséklet esetén a síkosságmentesítésre kijuttatott szóróanyag olvasztó hatása csak később érvényesül, a sózás mínusz 8 Celsius-fok alatt pedig hatástalan. Közölte, ezért a cég érdesítő anyagokat, homokot, apró kőzúzalékot, salakot használ, illetve ezeket sóval keverve szórja az utakra. Hozzátette: a társaság munkagépei folyamatosan dolgoznak, de az összefagyott havat egyre nehezebben lehet az útburkolatról eltávolítani.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.