Húszmilliárdos csokifolyam

A világ legnagyobb élelmiszer-ipari vállalatcsoportja, a svájci Nestlé pénteken 20,261 milliárd svájci frank bevételt jelentett az első negyedévről. Ez 9,29 százalékkal kevesebb a tavalyi első negyedévi 22,337 milliárdnál. A tevékenységek változásának hatását kiszűrve 1,2 százalékkal csökkent a bevétel, de szervesen – változatlan valutaárfolyamokon és azonos csoportösszetétellel számolva – 6,4 százalékos volt a növekedés.

MNO
2011. 04. 15. 9:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Előzőleg az elemzők csak 5,7 százalékos szerves bevételnövekedést valószínűsítettek. A Nestlénél megerősítették a szerves bevétel 5-6 százalékos idei emelésének tervét. A csoport költségcsökkentéssel és áremelésekkel ellensúlyozza, hogy az élelmiszer-ipari alapanyagok – főleg a kávé, a kakaó, a tej és a gabonafélék – és az energia drágulása szűkíti a haszonrést. Az első negyedévben átlagosan 1,5 százalékkal emelték az árakat, elmaradva az elemzők várta 2,3 százaléktól.

A pénteken megjelent közleményben úgy vélték a Nestlé vezetői, hogy az alapanyagok a 8-10 százalékos előrejelzésük felső határa közelében drágulnak az idén.

Tavaly a Nestlé 34,2 milliárd svájci frank adózott eredményt ért el, több mint háromszor nagyobbat a 2009-es 10,43 milliárdnál. A profitot nagyban emelte, hogy eladták a szemápolási cikkeket gyártó Alcon 52 százalékát a Novartisnak.

Tavaly a bevétel 1,9 százalékkal, 109,72 milliárd frankra emelkedett, a szerves növekedés 6,2 százalékos volt. Előzőleg, csütörtökön a világ legnagyobb joghurtgyártója, a francia Danone is erős, 6,5 százalékos szerves bevételnövekedést jelentett az első negyedévről éves összehasonlításban.

A bevétele, 4,76 milliárd euró, abszolút értékben is 20 százalékkal nőtt, meghaladva az elemzők várta 4,66 milliárd eurót. A 20 százalékos növekedés elsősorban a friss tejtermék üzletág eredményének, az Unimilk orosz tejipari cég felvásárlásának és az euró korábbi gyengeségének a következménye.

A Danone-nál is panaszolták az alapanyagok drágulását, az idén 6-9 százalékkal magasabb alapanyagárakra számítanak a cégnél, de ők is úgy vélik, hogy már lehetőség van fogyasztói áraik emelésére.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.