Keddi lengyel sajtójelentések szerint a szerelvények a lengyel főváros és Gdansk, Krakkó, Katowice között fognak közlekedni. Az első nyolc szerelvény 2014 februárjában jelenhet meg a síneken. Addigra be kell fejeződnie a Varsó és Gdynia közötti vasúti pálya korszerűsítésének, hogy a vonatok óránként 160 kilométeres sebességgel száguldhassanak. Az infrastruktúráért felelős minisztérium eredetileg azt ígérte, hogy a Pendolino szerelvényeket már a 2012-es, lengyel–ukrán rendezésű labdarúgó Eb-re üzembe állítják.
A húsz szerelvény 400 millió euróba kerül, de a technikai háttér biztosításában is megállapodtak 17 évre, s ezzel együtt a szerződés értéke eléri a 665 millió eurót. Az Európai Unió 200 millió euróval járul az ügylethez, további 200 millió euró hitelt pedig az Európai Beruházási Bank (EIB) biztosít a lengyel fél számára. Janusz Malinowski, a PKP Intercity elnöke elmondta, hogy egy Pendolino szerelvény hét kocsiból áll, és 402 utast tud szállítani, éppen annyit, mint egy Boeing 747-es repülőgép. Az utasok három osztály közül választhatnak, a jegyek ára 60-tól 150 zlotyig terjed (1 zloty körülbelül 70 forint).
(MTI)
Magyar Péter megpróbálta eltitkolni, hogy öccse részesült a Diákhitel Központ kifizetéseiből