Csökkentek a GM eladásai Kínában

Csökkentek a General Motors amerikai autógyártó eladásai áprilisban a lassuló ütemben bővülő kínai piacon.

2011. 05. 06. 12:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GM áprilisban 203 367 autót adott el Kínában, 5 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 213 115 járműnél – közölte a GM pénteken. A GM legnagyobb kínai leányvállalata, a Shanghai GM eladásai 7,4 százalékkal emelkedett 96 217 járműre, ezt a növekedést azonban ellentételezte a többi kínai érdekeltségénél bekövetkezett visszaesés. Az Egyesült Államoktól a legnagyobb nemzeti piac rangját 2009-ben elhódító Kínában az autóértékesítések továbbra is növekedőben vannak, de lassuló ütemben. Tavaly 20 százalékkal, 18 millióra nőtt az értékesítési szám, az idei évre pedig 10 százalék feletti növekedést jeleznek előre 20 millió darabot meghaladó eladási számmal.

A hivatalos áprilisi értékesítési adatokat a jövő héten teszi közzé Kína. Az első negyedévben az eladások „mindössze” nyolc százalékkal növekedtek a tavalyi első negyedévihez képest. A GM eladásai az idei első negyedévben 6,3 százalékkal emelkedtek, 888 950 egységre, ami – természetesen – új abszolút rekord. A növekedési ütem azonban messze elmarad a korábbi években tapasztalt két számjegyűtől. A GM eladásainak növekedési üteme a hazai piacon áprilisban messze túlszárnyalta a kínait. Odahaza 26 százalékkal növelte eladásait a GM, köszönhetően az üzemanyag-takarékos kisebb modellek iránt megélénkült vásárlói érdeklődésnek.

Tavaly a GM eladásai elsősorban az állami autóvásárlás-támogató programnak köszönhetően növekedtek Kínában, különösen a SAIC–GM–Wuling közös vállalat minivan modelljei iránt a tehetősebb kínai polgárok körében megélénkült keresletnek köszönhetően. A támogatási program megszűnésével az idén a SAIC–GM–Wuling eladásai 12 százalékkal, 100 262-re csökkentek áprilisban a tavalyihoz képest. A GM SUV modelljei és a Cadillac márka iránt változatlanul nagy kereslet tapasztalható. A Cadillac eladásai 77 százalékkal, 2550-re emelkedtek áprilisban. A Ford Motor Co. eladásai áprilisban 13 százalékkal nőttek az Egyesült Államokban és 3 százalékkal Kínában. A Ford Motor China az idei első négy hónapban 184 906 járművet adott el, 15 százalékkal többet, mint tavaly.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.