A cég közleménye szerint Muhari Márton, a vállalat ügyvezető igazgatója csupán egy számjegyű növekedést prognosztizál. A lassulás oka az, hogy az ágazatban működő kereskedelmi vállalkozások jelentős részének tartalékai végleg kimerültek, az építőipari fellendülés pedig még várat magára. A kialakult helyzet következtében a villamossági cikkekkel kereskedő cégek körében az idén tömeges méretű bedőlés várható a közlemény szerint.
A negatív hatások ellen a Sonepar az eddiginél óvatosabb, a minőségi üzleti partnereket preferáló kereskedelmi politikával védekezik. Az új koncepció bevezetésének ára a bővülés rövid távú lassulása lesz ugyan, de a hosszú távon is stabil működés biztosítása érdekében meg kell hozni ezt az áldozatot – fejtette ki az ügyvezető. A Sonepar magyarországi árbevétele tavaly a 2009-es 6,8 milliárd forintról 8,5 milliárdra nőtt, ezzel a negyvenmilliárdosra becsült magyar villamossági nagykereskedelmi piac forgalmának mintegy húsz százalékát adta. A 144 dolgozót foglalkoztató multi az előző évihez képest 24 százalékkal több, összesen 910 millió forint adót fizetett.
(MTI)
Halálra késelt egy miskolci férfi egy 16 éves kamaszt Miskolcon