Az Európai Bizottság erről szóló közleménye szerint az egységes európai égbolttal összefüggő, 2004-ben elfogadott jogszabályok politikai célkitűzései lassan megvalósulni látszanak azzal, hogy a tagállamok meghozzák a funkcionális légtérblokkok (FAB-ok) kialakításához szükséges intézkedéseket.
Eredményesebb működtetés, optimális szolgáltatásnyújtás
A mostani megállapodás Európa negyedik FAB-jának a létrehozását készíti elő. Az Európai Unió többi tagállama várhatóan hasonló megállapodásokat fog kötni a következő évben – reméli az uniós végrehajtó testület. „E megállapodás révén eredményesebbé válik a légtér működtetése, és optimális lesz a légi navigációs szolgáltatásnyújtás” – hangsúlyozta Siim Kallas közlekedésügyi EU-biztos, utalva arra, hogy a közé-európai FAB az európai légi közlekedés délkeleti tengelyén helyezkedik el, és e területen jelentős forgalomnövekedés várható.
A közép-európai funkcionális légtérblokk létrehozását célzó megállapodás olyan keretet, általános feltételeket és irányítási struktúrát hoz létre, aminek révén a szerződésben szereplő államok az „egységes európai égbolt” koncepciójának szellemében kívánják biztosítani a légiforgalmi irányítást és a légi navigációs szolgáltatásnyújtást.
A közép-európai funkcionális légtérblokk működését a FAB-tanács fogja szabályozni, figyelembe véve mind a polgári, mind a katonai légi közlekedés résztvevőinek érdekeit. Munkájához több szakbizottság járul majd hozzá.
(MTI)
Nigel Farage pártja a legnépszerűbb a brit keresztények körében
