Áprilisban 266 251 gépkocsit értékesítettek Németországban, 2,6 százalékkal többet, mint 2010 áprilisában. Márciusban még 11 százalékkal nőttek az eladások éves összevetésben, és az év első négy hónapjának összesített értékesítési adata is 11 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A 2009-es „roncsprémium év” áprilisában 380 ezer autó kelt el Németországban, 2008 áprilisában pedig, még a gazdasági krízis előtt, 318 ezer.
A német autóipari szakmai képviseleti szervezet, a VDA (Verband der Automobilindustrie e. V.) elnöke, Matthias Wissmann nem lát okot aggodalomra. A belföldi megrendelések és a megrendelésállomány alakulása szerinte jó kilátásokkal kecsegtet az elkövetkező hónapokra. Áprilisban tíz százalékkal nőttek a német autóipar belföldi megrendelései. A VDA adatai alapján a német autógyártók áprilisban 358 ezer autót exportáltak, két százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Márciusban még 449 100 volt az export volumene, nyolc százalékkal magasabb az előző évinél. Az első négy hónap 1,51 milliós exportja is nyolc százalékkal haladta meg a 2010 eleji azonos időszakét. Az idén áprilisban a német autóipar 472 ezer gépkocsit állított elő, két százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A német autóimportőrök képviseleti szerve, a VDIK (Verband der Importeure) a német autópiaci forgalomnövekedést elsősorban a dízeljárművek iránt 28 százalékkal megemelkedett keresletre vezeti vissza. A KBA adatai szerint a dízeljárművek aránya az újonnan forgalomba helyezett gépkocsik között már 46,7 százalékos. Nagy a kereslet a terepjárók iránt is, áprilisban 30 ezret helyeztek forgalomba, több mint egyharmadával (35,5 százalékkal) többet, mint tavaly.
Nagy lépést tett előre a német piacon áprilisban az Opel: 20 800-as értékesítése 21 százalékkal haladta meg a tavalyit. A Hyundai eladásai 38,8 százalékkal emelkedtek, a dél-koreai autógyár így harmadikként zárkózhatott fel az eladásnövelési rangsorban a Renault/Dacia és a Skoda mögé, megelőzve a Fiat és a Toyota autógyárakat. A VW eladásai mindössze 2,1 százalékkal emelkedtek, de változatlanul ez a márka a legkeresettebb a német piacon, több mint 22 százalékos részesedéssel. A BMW belföldi eladásai stagnáltak, a Mercedes eladásai viszont kilenc százalékkal csökkentek a tavaly áprilisihoz képest.
(MTI)
Mráz Ágoston Sámuel: Az európai politikusok nem Európa jövőjével, hanem egy tagállam belügyeivel foglalkoztak az EP-ülésen