Elsőként Záhony állomáson és körzetében korszerűsítik a vágányokat és a kitérőket és cserélik azokat a berendezéseket, amelyek széles mivoltukból adódóan előzetes tervezést és gyártásfejlesztést igényelnek. A későbbiekben a szakasz többi állomásán és rendező pályaudvarán, így Tuzséron és Eperjeskén is elvégzik ezeket a felújítási munkákat.
A beruházás első üteme 2010 novemberében zárult le, a korszerűsítés során átépítették a nyílt vonali és állomási átmenő vágányokat. Ugyancsak az első ütemben végezték el azoknak a felépítményi szerkezeteknek a cseréjét, amelyek nem igényeltek speciális tervezést és gyártásfejlesztést. A beruházással megszüntették a lassújeleket és a lezárt vágányszakaszokat, biztosították a 24,5 tonna tengelyterhelést, ezzel csökkentek az üzemeltetési költségek, növekedett a forgalmi kapacitás.
Záhonyban és térségében 150 kilométernyi széles nyomtávú vágány felújítását végzik el a fejlesztés során. A beruházó NIF Zrt. szabályszerű közbeszerzési pályázaton választotta ki a kivitelező EUROKAPU-2011 Konzorciumot (a konzorcium tagjai a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a Szentesi Vasútépítő Kft. és a Közgép Zrt.). A teljes felújítási projekt a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg a Kohéziós Alap társfinanszírozásával. A két ütem támogatási összege összesen bruttó 25 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig uniós támogatás.
(MTI)
Unresolved Nord Stream Investigation Leaves Europeans Worried















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!