Négysávos út Székesfehérvár és Veszprém között

A 8-as út Várpalotát elkerülő mintegy 8 kilométeres szakaszának az építése 2013 első felében indulhat, de a már meglévő, Várpalota és Veszprém közti szakaszt is felújítják – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. hétfőn.

MNO
2011. 05. 02. 19:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Székesfehérvártól Veszprémig tartó fejlesztés a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében, európai uniós társfinanszírozással valósul meg. A projekt előkészítésére bruttó 4,35 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, a többi az EU támogatása. Jelenleg a 8-as út négysávos Székesfehérvártól a leállított inotai erőműig, majd Várpalota nyugati kijáratától Veszprémig. A NIF közleménye szerint egy új nyugati elkerülő utat kap Fehérvár, és ez már a 8-as út része lesz.

Korábbi információ szerint a majdan Kecskemétről induló, és a dunaújvárosi hídon át haladó M8-as Székesfehérvártól nyugatra éri el az M7-es autópályát, és halad tovább a már meglévő és 4 sávos 8-as út irányába. Az említett elkerülő út ennek a része lesz.

A Várpalotát elkerülő szakasz engedélyeztetési eljárását felfüggesztették, mivel a nyomvonal érinti a várpalotai szeméttelep területét. A szemétlerakó rekultivációs terve elkészült, a környezetvédelmi hatóság ezután járul hozzá a beruházáshoz. Folyamatban van Várpalota területrendezési tervének a módosítása is, amihez ugyancsak szükséges a környezetvédelmi hatóság előírásainak átvezetése. A NIF szerint az építési engedély kiadása 2011 közepén várható, és az építés – a tervek szerint – 2013 első felében kezdődhet, és három évig tart.

A Várpalota–Veszprém között meglévő 4 sávos szakaszt kiszélesítik, növelik a teherbírását, és elválasztót építenek a két-két sáv közé. Öskünél és Hajmáskérnél külön szintű csomópontot alakítanak ki. Veszprémben átépül a Budapesti úti csomópont, valamint külön szintűvé építik át a körgyűrű további csomópontjait, így az Almádi úti, a Füredi úti, a Tapolcai úti és a Csatári úti csomópontot is.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.