A Székesfehérvártól Veszprémig tartó fejlesztés a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében, európai uniós társfinanszírozással valósul meg. A projekt előkészítésére bruttó 4,35 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, a többi az EU támogatása. Jelenleg a 8-as út négysávos Székesfehérvártól a leállított inotai erőműig, majd Várpalota nyugati kijáratától Veszprémig. A NIF közleménye szerint egy új nyugati elkerülő utat kap Fehérvár, és ez már a 8-as út része lesz.
Korábbi információ szerint a majdan Kecskemétről induló, és a dunaújvárosi hídon át haladó M8-as Székesfehérvártól nyugatra éri el az M7-es autópályát, és halad tovább a már meglévő és 4 sávos 8-as út irányába. Az említett elkerülő út ennek a része lesz.
A Várpalotát elkerülő szakasz engedélyeztetési eljárását felfüggesztették, mivel a nyomvonal érinti a várpalotai szeméttelep területét. A szemétlerakó rekultivációs terve elkészült, a környezetvédelmi hatóság ezután járul hozzá a beruházáshoz. Folyamatban van Várpalota területrendezési tervének a módosítása is, amihez ugyancsak szükséges a környezetvédelmi hatóság előírásainak átvezetése. A NIF szerint az építési engedély kiadása 2011 közepén várható, és az építés – a tervek szerint – 2013 első felében kezdődhet, és három évig tart.
A Várpalota–Veszprém között meglévő 4 sávos szakaszt kiszélesítik, növelik a teherbírását, és elválasztót építenek a két-két sáv közé. Öskünél és Hajmáskérnél külön szintű csomópontot alakítanak ki. Veszprémben átépül a Budapesti úti csomópont, valamint külön szintűvé építik át a körgyűrű további csomópontjait, így az Almádi úti, a Füredi úti, a Tapolcai úti és a Csatári úti csomópontot is.
(MTI)
Magyar Péterrel szemben a szolnoki pártkoordinátornak nem volt mentelmi joga, nem is tudta kikerülni az eljárást