Soha nem látott ütemben kezdték az évet

A BMW történetének legjobb első negyedévéről számolt be szerdán: eladási rekord mellett nyereségét csaknem megnégyszerezte az egy évvel korábbihoz képest.

MNO
2011. 05. 04. 7:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BMW eladási rekordot ért el január–márciusban, értékesítési árbevétele 29 százalékkal, 16 milliárd euróra emelkedett. Nyeresége 1,2 milliárd euró lett a 2010. első negyedévi 324 millió euró után. Az idei első negyedévben a tavalyinál 21 százalékkal több, 382 758 BMW, Mini és Rolls-Royce márkájú autót értékesített a cég.

Az eladások Ázsiában, ezen belül is Kínában nőttek a legnagyobb mértékben, de a BMW legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban is nőttek az eladások az első negyedévben. Az idén több mint 1,5 millió autót tervez értékesíteni a konszern. Versenytársaihoz, a Daimlerhez és az Audihoz hasonlóan a BMW is a felső árkategóriás limuzinok és terepjárók iránt növekvő globális keresletből profitálhatott az első negyedévben. Norbert Reithofer, a konszern vezérigazgatója az eredménybeszámoló alkalmából megerősítette: a BMW „a lehető legjobb úton halad afelé, hogy eladási és eredményrekordot érjen el az idén”.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.