Stabilizálódott a piac

Stabilizálódott a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok mintegy 300 milliárd forintos magyarországi piaca a 2010. május és 2011. április közötti időszakban: kiskereskedelmi forgalmuk változatlan maradt éves összehasonlításban értékben is, mennyiségben is – derül ki a Nielsen piackutató vállalat kiskereskedelmi indexéből.

MNO
2011. 05. 31. 19:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum kategória bolti eladása meglehetősen koncentrált. Értékben a forgalom kétharmada jutott hipermarketre és drogériára, a legutóbbi két év során. A legnagyobb forgalmú húsz vegyi áru kategóriából, értékben 3-7 százalékkal emelkedett a toalettpapír, papír zsebkendő, testápoló krém, arc- és szemránckrém, továbbá konyhai törlőkendő eladása egyik évről a másikra.

Mennyiséget tekintve 4-8 százalékkal többet forgalmaztak a boltok toalettpapírból, légfrissítőből, valamint arc- és szemránckrémből. Különösen megnőtt a kereslet rovarirtók iránt, mivel tavaly a sok csapadék kedvezett a szúnyogok, valamint más rovarok elszaporodásának. Értékben a rovarirtó-kereskedelem éves bevétele 45 százalékkal bővült, meghaladta az 5 milliárd forintot.

A kereskedelmi márkák értékben nem bővültek tavaly, részarányuk 17 százalék a vegyi kategóriák kiskereskedelmi eladásából, hasonlóan az egy évvel korábbihoz. Legerősebbek a gyártói márkák a hajápoló, szájápoló, valamint férfi kozmetikum kategóriában 91-94 százalékos piaci részesedéssel.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.