Az ügyet jól ismerő törökországi források azt közölték, hogy a Nabucco-konzorcium néhány tagja ellenzi a büdzsé megemelését, és a költségek újrakalkulását szeretné elérni. Reinhard Mitschek cáfolta ezeket az értesüléseket, és hangsúlyozta: a beruházás hivatalos költségvetése 7,9 milliárd euró, amelyet a 2005-ben készült megvalósíthatósági tanulmány alapján számoltak ki.
A hírek szerint ugyanakkor a konzorcium már hónapok óta dolgozik a Nabucco-projekt költségvetésének átdolgozásán, de Mitschek szavai szerint a felülvizsgált büdzsé nem feltétlenül lesz magasabb a jelenlegi csaknem 8 milliárd eurónál. Az ügyvezető igazgató azt nem árulta el, hogy mikorra készülnek el ezek a számítások, de mint elmondta, azt kalkulálják ki, hogy hogyan alakulnak az alapanyagok, a kivitelezés és a szállítás költségei.
Már korábban is megjelentek olyan vélemények, amelyek szerint az eredetileg tervezettnél drágábban épülhet meg a Nabucco. A brit BP olajtársaság februárban közölt becslése szerint a magas nyersanyagárak miatt megközelítőleg az eredetileg tervezett kétszeresébe, 14 milliárd euróba kerülhet a gázvezeték megépítése.
A Nabucco bevallott célja Európa függetlenítése az orosz földgáztól. A várhatóan 2015-ben elkészülő, 31 milliárd köbméter kapacitású földgázvezetéken a Kaszpi-tenger térségéből érkezne gáz. A Nabucco-konzorcium tagja az osztrák OMV, a Mol, a román Transgaz, a Bulgargaz, a török Botas és a német RWE.
(MTI)
Óriási baleset Alsónemesapátinál: 18 sérült, autóbusz és kocsi ütközött - képek, videók