A szórólapot elviszik egy forgalmas metróállomás vagy pláza mozgólépcsőjéhez. Itt egy önkéntes átadja a felhívást a lépcső egyik végénél egy járókelőnek, aki a lépcsőn éppen el tudja olvasni a rövid szöveget. A mozgólépcső másik végén a zöldszervezet másik önkéntese elkéri a szórólapot, és odaadja egy másik járókelőnek, aki az ellenkező irányba tart.
Mint a WWF közleményéből kiderül, az akcióról kisfilm is készült, mely a szervezők reményei szerint gyorsan terjed majd az interneten. A rövid felvételt meg lehet nézni például a Youtube-on (www.youtube.com/watch?v=4hoGPscWGJM). „Az adó 1 százalékok gyűjtésére szervezetek sokasága kötött kompromisszumot, és a környezetvédelmi szempontokat háttérbe szorítva kénytelen volt szórólapok millióit kinyomtatni a »jó ügy« érdekében, vagy a reklám hatásának csökkenésével kellett számolnia. A WWF idén szakított a kompromisszumokkal, és elkészítette a világ legzöldebb szórólapkampányát!” – írják a közleményben.
Mint Figeczky Gábor, a WWF Magyarország megbízott igazgatója emlékeztet rá, percenként 35 futballpályányi erdő vész el Földön, és ennek 20 százalékáért a papírgyártás a felelős. A zöldszervezet az adó 1 százalékaiból származó bevételt a hazai erdők és az erdei élővilág, elsősorban a hiúz védelmére fordítja.
(MTI)
Mikor lesz az óraátállítás?