A MÁV alaptalannak tartja a megjelent feltételezéseket

A magyar vasút továbbra is biztonságos, és alaptalanok a médiában megjelent feltételezések, amelyek szerint Magyarországon évente húsz-harminc alkalommal kerülnek veszélybe az utasok – közölte a MÁV Zrt. hétfőn.

MNO
2011. 06. 06. 16:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Győr–Gönyű „szellemvasút” mihamarabbi indulása érdekében a nemzeti fejlesztési miniszter felkérte a MÁV Zrt. vezérigazgatóját, hogy a létesítményt vegye át – írja a Kisalföld.hu. A portál információi szerint ideiglenes engedéllyel már a nyáron is lehetséges a fuvarozás a Győr és a gönyűi kikötő közötti vasúti pályaszakaszon, amelyet néhány éve javarészt uniós forrásból megépítettek, ám azóta kihasználatlan. A miniszter egyidejűleg az érintett állami ingatlanok vagyonkezelésének rendezését is kezdeményezte a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-nél, de ez nem előfeltétele az üzemeltetés megkezdésének. A MÁV és a vasúti pályahálózat használatára engedéllyel rendelkező Észak-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság (ÉDUKÖVIZIG) az üzemeltetési szerződést július 31-ig véglegesíti és aláírja. Ezután a MÁV kérelmezi a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól a működési engedélyt. Az ÉDUKÖVIZIG akár ideiglenes engedéllyel biztosíthatja rakományok fogadását és indítását – olvasható a cikkben.


A vasúttársaság közleményében hangsúlyozza: a MÁV Európa egyik legbiztonságosabb vasúttársasága a professzionális üzemirányításnak és az alkalmazott biztonsági előírásoknak köszönhetően. Hackl Mónika, a MÁV Zrt. kommunikációs vezetője hangsúlyozta: az utóbbi években a közlekedő vonatok baleseteinél az utasok esetében közvetlen életveszély egyetlen esetben sem állt fenn, a közúti és a vasúti kereszteződésekben bekövetkezett baleseteknél pedig a gépjármű vezetője volt a hibás.

A MÁV a hálózatán működő biztosítóberendezéseket folyamatosan üzemkész, működőképes állapotban tartja – közölte a vasúttársaság, hozzátéve, hogy a biztosítóberendezések kiegészítik, támogatják a vonatforgalom lebonyolítását, szavatolják a biztonságos vonatközlekedést, és normál üzemi körülmények között segítségükkel előzhető meg az összeütközés, a kisiklás, vagy a gázolás.

A közlekedési társaság közleményében rámutat arra is, hogy a forgalmi szabályok maradéktalan betartása mellett a biztosítóberendezések meghibásodása esetén sem következhet be vasúti baleset. A biztosítóberendezések meghibásodásának eseteire a MÁV a dolgozókat rendszeresen képzi, illetve vizsgáztatja ezekből az ismeretekből.

Amennyiben műszaki meghibásodás, emberi mulasztás miatt üzembiztonságot érintő esemény következik be, haladéktalanul belső vizsgálat indul, amelyet indokolt esetben más hatóságok és szervezetek vizsgálatai egészíthetnek ki.

A rendőrség értesítése és bevonása „alapesetben” csak a személyi sérülésekkel járó esetekben kötelező, de a MÁV vezetése azt tervezi, hogy minden olyan eseménynél, amikor személyek közvetlen veszélyeztetése áll fenn, bevonja a rendőrséget is a vizsgálatba, annak érdekében, hogy minél átláthatóbb legyen a vasút működése – hangsúlyozza hétfői közleményében a MÁV Zrt.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.