A Saab is Kínába gördülhet

A Volvo után többségi kínai tulajdonba kerülhet a Saab is. A svédországi gyárban még mindig nem indult újra a június első napjaiban már másodjára leállított termelés az alkatrészellátás akadozása miatt. A pénzügyi nehézségekkel küszködő cég nem tudta teljes egészében kifizetni beszállítóit.

MNO
2011. 06. 15. 15:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A holland tulajdonos, a Spyker Cars még egy kínai partnert vinne a vállalkozásba, a Youngman Lotus autógyártót, amely a napokban aláírt szándéknyilatkozat szerint 29,9 százalékos részesedést vesz a cégben. Előzőleg a Pang Da kínai autókereskedelmi céggel írtak alá hasonló megállapodást 24,4 százalékos részesedés vásárlásáról. Ezzel a kínaiaknak már 54,3 százaléknyi részvénytulajdona lesz a csoportban, bár a svédek szóvivője szerint „a hatalmi központ” a Saabnál marad.

A két kínai cég 245 millió eurót tesz be a cégbe, és a Kínában forgalmazott Saabok állítólag a Youngman üzemében készülnek majd. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor indul újra a gyártás a Saabnál, de az már biztosra vehető, hogy a nyári szünetet a felére csökkentik, amihez hozzájárult a szakszervezet is. A Pang Da japán márkákat, Toyota, Honda és Subaru kocsikat forgalmaz Kínában. A Spyker 2010 elején állapodott meg arról, hogy megveszi a Saabot a General Motorstól.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.