Csúcson az új autók ára

Németországban csúcsra emelkedett az új autók ára egy hétfőn bemutatott felmérés szerint.

MNO
2011. 06. 20. 19:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A január-májusi időszakban egy új kocsiért átlagosan 25 740 eurót (6,9 millió forint) kellett fizetni. Ez minden eddiginél több, a tavalyi átlagot pedig 3,3 százalékkal haladja meg – mutatta ki a gyártók listaárai alapján a Duisburg-Essen egyetemen működő autóipari kutatóintézet (CAR). Ráadásul a kereskedők kevesebb kedvezményt adnak, a várakozási idő pedig egyre hosszabb.

Azonnali szállításra már szinte nincs is kocsi, egyes különleges modellekre pedig rekord hosszan, 7,5 hónapig kell várni. A legtöbbet, 41 065 eurót a Mercedesekért kell fizetni. A Kecskeméten gyárat építő Daimler autói így 7,4 százalékkal drágultak tavalyhoz képest. Az átlagos eladási ár alapján felállított rangsor végén a Smart áll, a kisautó 11 847 euróba kerül, ami 22 euróval – 0,2 százalékkal – több a tavalyinál.

A legnagyobb mértékben a rangsor utolsó előtti helyén álló Dacia modelljei drágultak. A Renault román érdekeltségének gyártmányai átlagosan 12 121 euróba kerültek a január-májusi időszakban, ami 12,7 százalékkal több a tavalyi átlagnál. A kutatóintézet 1980 óta vezet statisztikát az új autók árainak németországi alakulásáról. Akkor – mai árakra átszámítva – 8420 euróba került egy új kocsi. 2000-ben már 20 410 eurót kellett fizetni egy új autóért az időközben újraegyesült Németországban.

A meghatározó tendencia az árak emelkedése. A legnagyobb törést a trendben a 2008-ban elmélyült világgazdasági válság okozott. A krízis hatásainak enyhítését célzó úgynevezett roncsprémium – közpénzből finanszírozott autóvásárlási támogatás – hatására 2009-ben 12 százalékkal – 3 ezer euróval – csökkentek az árak a CAR adatai szerint.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.