A közlemény szerint a cégvezetői állásokban 27,7 százalékos volt a nők aránya 2010-ben. A térnyerés fokozatosan ment végbe. Másfél évtizeddel korábban nagyjából egyötödös, 21,8 százalékos volt a nők részaránya a német vállalatok felső vezetésében. Tavaly már meghaladta az egynegyedet, de még így is jóval elmarad a foglalkoztatottak teljes körében meglévő 45,6 százalékos aránytól – mutatnak rá a német statisztikusok. A vállalatvezető nők jellemzően fiatalok, a relatív többség – 37,9 százalék – 39 év alatti.
Ugyancsak jellemző, hogy minél nagyobb a vállalat, annál kisebb a nők aránya a felső vezetésben. A negyvennél kevesebb embert foglalkoztató cégeknél átlagon felüli, 35 százalékos a női részvétel a vezetői munkában, a legkevesebb negyven embert foglalkoztató vállalkozásoknál viszont átlag alatti, 23,4 százalékos. Az 50, vagy annál több alkalmazottat foglalkoztató cégeknél pedig csupán 16,9 százalékos a nők aránya a vezetők körében.
Ugyanakkor az utóbbi 15 évben elsősorban a nagyobb vállalatoknál emelkedett a női részarány a csúcspozíciókban, míg a kisebb cégeknél szerény növekedés mutatkozott, ez utóbbi kategóriában, a kis- és közepes vállalkozásoknál (kkv) viszont eleve magasabb bázisról emelkedett tovább a nők aránya – áll a közleményben.
(MTI)
Így sértegeti az Origo újságíróját és menekül a kérdések elől Magyar Péter - videó