Fele adóval rakathatnak magyar rendszámot az autókra

A nagy teljesítményű autók adója csökkenhet, a külföldi rendszámmal Magyarországon közlekedő kocsik után pedig – magyar forgalomba helyezéskor – az év végéig fele adót szednének az Országgyűlés költségvetési bizottsága javaslatainak elfogadása esetén.

MNO
2011. 06. 21. 15:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A parlament előtt lévő gazdasági törvényeket módosító javaslat – egyebek mellett – módosítja a regisztrációs adót is. A költségvetési bizottság ehhez tett javaslata új táblázatba foglalja a fizetendő adót. Az adó mértéke továbbra is a kocsik hengerűrtartalmától és azok környezetvédelmi besorolásától függ. Újdonság, hogy az eddigi négy környezetvédelmi besorolás kiegészül egy ötödikkel. A jelenlegi 8-asnál jobb környezetvédelmi besorolásból egy 9–11 közötti, és egy 11-esnél jobb oszlop lett.

Mindez példákkal: az első sorban továbbra is az 1100 köbcenti alatti benzines és az 1300 köbcenti alatti dízelautók szerepelnek. Jelenleg a 8-asnál jobb környezetvédelmi besorolású ilyen kocsik regisztrációs adója 250 ezer forint darabonként. A javaslat szerint a 9–11 közti besorolásúaké 290 ezer, a 11-esnél jobbaké 250 ezer forint lesz. Ugyanakkor a régi, 4-esnél rosszabb besorolású autók adója 749 ezer forintról 1 millióra emelkedik.

A 2500 köbcenti feletti benzines és a 3 ezer köbcenti feletti dízelkocsiknál a 9–11 közti osztályban az adó 2 millió 230 ezer forintról 2 millió 300 ezer forintra nő, míg a 11-esnél jobbnál 2 millióra csökken. A legjobban az ettől nagyobb motorral szerelt kocsik vevői járnak, mivel megszűnik a 3000 köbcenti feletti benzines és a 3500 köbcenti feletti dízel kategória, ezek után is az előbbi adót kell fizetni. A 9–11 közti kategóriában az adó 3 millió 207 ezerről 2 millió 300 ezerre csökken, míg az ennél tisztább motornál 2 millió lesz az adó ebben a kategóriában is.

A regisztrációs adóamnesztiát azok vehetik igénybe, akik a törvénymódosítás hatályba lépése előtt regisztrálták a kocsijukat külföldön. Ők az év végéig fele adóval rakathatnak magyar rendszámot az autójukra. Onnantól maguknak kell bizonyítaniuk, hogy külföldön töltik az év felét.

Lényegesen – 20 ezerről 5 ezer forintra – csökken a segédmotoros kerékpárok regisztrációs adója a bizottság javaslata szerint. Ezt azonban csak a forgalomba helyezéskor kell megfizetni, viszont jelenleg az ilyen járművek többsége regisztráció nélkül közlekedik. Most nem került a parlament elé a segédmotoros kerékpárok regisztrációja, de lehet, hogy ez csak időleges. A legális forgalmazók szeretnék elérni a regisztrációt, mivel így a lopott járművek nehezebben kerülhetnének piacra.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.