A fennálló helyzetet azonban más tényezők is okozzák. Erik Polcer, a Settour Slovakia társaság munkatársa a német utazásszervező iroda számára köt szerződéseket a szlovákiai hotelekkel. A Hospodárske Noviny gazdasági napilapnak első tényezőként a gazdasági válságot nevezte meg. „Ennek hatására az árak kiegyenlítődtek, s a hotelárak Ausztriában vagy Csehországban megközelítőleg olyanok, mint Szlovákiában” – mondja Polcer, majd hozzáteszi, hogy a síelési lehetőségeket sem lehet összehasonlítani az osztrák feltételekkel. Éppen ezért a külföldiek számára attraktívabbak voltak a nyaralási lehetőségek. S itt van a bökkenő, ugyanis manapság a téli szezon alatt egyre fogy a német turisták száma, ám a környező országokkal nem lehet tartani a lépést a nyári szezon alatt sem. Ez utóbbi oka, hogy nyáron jóval kedveltebbek a tengerparti üdülőhelyek, s ráadásul a zavargások miatt az arab országokban vagy akár Görögországban is úgy szállítják le az árakat, hogy képtelenség velük felvenni a versenyt – állítja az egyik tátrai hoteligazgató, Tomás Huber. Ő is tapasztalta a német turisták érdeklődésének csökkenését, s úgy véli, az elveszített klienseket nehéz ismét visszaszerezni. „Nem tudom, sikerül-e. Szlovákia külföldi reklámja nagyon gyenge. Évente részt veszünk a kölni idegenforgalmi vásáron, amely az egyik legnagyobb rendezvény ebben az üzletágban. Szlovákia reklámja a többi országhoz képest gyenge” – állítja.
A nyelvi korlátok is gondot jelentenek, olvasható a gazdasági napilapban. „A növekvő árak mellett, s a hazai szolgáltatásokban jelentkező alacsony nyelvtudás miatt a németek inkább Ausztriát vagy Csehországot részesítik előnyben” – jelentette ki Zoltán Cesnak, az Interstore Travel Service munkatársa.
(bumm.sk)
Már megint Magyar Péteren nevet az egész internet a kudarctüntetése után - mémek!