Már van rekordnyereséges magyar labdarúgócsapat

A tavalyi évben 1,3 milliárd forintos nyereséggel zárt az idén magyar bajnok Videoton labdarúgócsapatát működtető gazdasági társaság. A Menedzsment Fórum című honlap keddi írása szerint a székesfehérváriak mindezt úgy érték el, hogy a 2009-es évet még 846,3 milliós mínusszal zárták.

MNO
2011. 06. 28. 10:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fehérvár FC Kft.-nél az értékesítés árbevétele például egy év alatt 293,6 millió forintról 641,1 millióra emelkedett. Ez nagyrészt a szponzori bevételeknek köszönhető, amelyek 226,2 millióról 414 millió forintra nőttek. Emellett a közvetítési jogokért cserébe tavaly 125,9 millió forintot kapott a klub. A rekordnyereség eléréséhez hozzájárult a 2,2 milliárd forint rendkívüli eredmény, amiből 2,17 milliárdot a társaság kölcsöntőke- és kamatkötelezettségének más vállalkozás általi elengedéséből származó bevétele tett ki.

„A Fehérvár FC Kft.-nek tavaly év végén 1,48 milliárdos követelése is volt, mely nagy részben azt az 1,37 milliárdot tette ki, melyet a cég saját tulajdonosának, a Futball-F Kft.-nek nyújtott. Emellett a vállalkozásnak 1,2 milliárdos kötelezettsége is volt, melynek nagy részét az 1,1 milliárdos rövid lejáratú kölcsönök tették ki”– áll a honlapon.

A legnagyobb veszteséget a Ferencváros könyvelte el: a zöld-fehéreknél tavaly – a vállalkozás nyilvános beszámolója szerint – 1,1 milliárdos mínusszal zártak. A klub árbevétele ugyanakkor „több fronton” is nőtt a 2009-es évhez képest, így a belépőjegyekből, a bolti eladásokból és a közvetítési jogokból is több pénzt folyt a kasszába. Ezzel szemben a szponzori pénzek csökkentek, ráadásul a Ferencvárosnál folyamatosan abban bíztak, hogy hamarosan megérkezik a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól régóta várt áfa-visszatérítés. A beszámoló alapján tavaly év végén ez 447,9 milliós tételt tett ki a követelések között, az utalás másfél éve függőben van egy adóhatósági vizsgálat miatt. A tavalyi kiadások részletezéséből kiderül, hogy 2009-hez hasonlóan 2010-ben is marketingre és reklámra költött a legtöbbet az FTC Labdarúgó Zrt., pontosan 753,9 millió forintot.

A 2010-es bajnok Debrecennél meglátszott, hogy a csapat a 2009-es BL-főtábla után tavaly „csak” az Európa-ligában szerepelt. A két sorozat közötti különbség pénzben kifejezve nagyjából egymilliárd forint volt: a 2009-es egyéb bevétel még 2,4 milliárd forintot tett ki, míg tavaly 1,3 milliárd szerepelt ezen a soron. Ebből 1,2 milliárdot tett ki az Európai Labdarúgó-szövetségtől (UEFA) kapott támogatás. Ugyanakkor az előző évvel ellentétben ezúttal nem vett ki 800 millió forint osztalékot a tulajdonosi kör, így a társaság 474,1 millió forintos mérleg szerinti eredményt ért el az egy évvel korábbi 528,2 millió után. Érdekesség, hogy a 2010-es bajnokcsapat árbevétele elmaradt a Ferencvárosétól: a 2009-es 230,8 millió forint után tavaly 224 millió volt az értékesítésből származó bevétel.

Veszteséges évet zárt tavaly az FTC-hez hasonlóan az Újpest is, a lila-fehérek 2009-et még 236,6 milliós nyereséggel fejezték be, 2010-ben azonban már 48,5 milliós veszteséget termelt a klub. Ez elsősorban az 530 millióról 356,9 millióra csökkenő árbevételnek volt köszönhető, míg az egyéb bevételek a 2009-es 295,1 millió forint után 149,9 milliót tettek ki – a Menedzsment Fórum szerint.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.