A Szövetségi Kommunikációs Bizottság (FCC) megállapítása szerint ugyanis az amerikai média egyre kevésbé tájékoztat a helyi hatóságok kezdeményezéseiről, ami csökkentheti a közvélemény súlyát a helyi kormányzatok felügyeletében. Más megfogalmazásban a média nem ellenőrzi eléggé a helyi hatóságokat. A hivatal másfél évig tartó vizsgálata azt kutatta, hogy miként befolyásolja az új technológiák térnyerése, egyidejűleg a média bevételeinek csökkenése azt a módot, ahogy a média általában véve beszámol az eseményekről.
A felmérés eredménye ellentmondásos: az internet ugyanis jelentősen bővítette a média általános hírszerző és -gyűjtő képességét, viszont a hagyományos publikációk jövedelmét csökkentette. Ezzel rákényszerítette őket arra, hogy csökkentsék a szerkesztőségek létszámát, illetve a helyi eseményekről szóló tudósítások mennyiségét, és inkább a „szaftosabb” vagy izgalmasabb országos témákkal foglalkozzanak többet. Az FCC elnöke, Julius Genachowski a vizsgálat eredményét kommentálva aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy „a helyi sajtóban kialakuló űrt” mindmáig nem pótolta más média.
„Márpedig minél kevesebb a minőségi tájékoztatás, annál kevésbé fogunk értesülni a helyi hatóságok hibás döntéseiről” – sajnálkozott az amerikai médiapolitikus. A bizottság összegezése szerint e folyamat eredményeként a közvélemény nem lesz kellőképpen tudatában a közösséget érintő olyan problémáknak, mint a korrupció és a közpénzek pazarlása, ami viszont aláássa a demokrácia működését a helyi szinteken. A testület olyan biztató jeleket is tapasztalt, amelyek némileg ellensúlyozzák a kifogásolt tendenciákat. Így például olyan komoly médiumok, mint a The Huffington Post és a The New York Times az utóbbi időben nagyobb forrásokat összepontosítanak „szuper helyi online tudósításra”, és országszerte számos portált indítottak helyi közösségek igényeinek kielégítésére. Ezek a kezdeményezések azonban egyelőre csak azt igazolták, hogy az ilyen hírek fontosak – azt még nem, hogy jövedelmezőek vagy legalább fenntarthatóak, következésképpen érdemes velük foglalkozni nagy sajtószervezetekben is.
Az FCC egy lépéssel túl is megy a helyzet jelzésén: a kommunikációs hivatal azt ajánlja, hogy az amerikai szövetségi kormány évi több mint egymilliárd dolláros hirdetési keretéből a lehetőségek függvényében biztosítson nagyobb részt a helyi média számára, és így növelje annak jövedelmét – emelte ki a jelentésből a Mainstreet.com.
(MTI)
Pottyondy Edinától VV Zsoltiig: mennyit keresnek a balos influenszerek?