Javier Pérez vizsgálóbíró gondatlanságból elkövetett 154 rendbeli emberöléssel vádolja a cég vezetőit. A 18 túlélő miatt a felelősöknek gondatlanságból elkövetett sérülések okozásáért is felelniük kell. Mindhárman még mindig a Spanair alkalmazottai, sőt ugyanabban a beosztásban, és valamennyiüket június 20–22. között hallgatják meg. Az áldozatok egyesülete is követelte, hogy állítsák bíróság elé az említett vezetőket, de még hiányolnak egy felelőst a vádlottak padjáról.
A szakértői jelentés megállapította, hogy összesen nyolc ok szerencsétlen összejátszása vezetett a szerencsétlenséghez, de a szerelőkön kívül még okolják a – spanyol, az egyesült államokbeli és az európai – repülési hatóságokat is, de hibákat követett el a gyártó cég is, a MacDonnell Douglas, amelyet később megvásárolt a Boeing gyár. A fűtésszabályozó RAT-szonda elromlásával kezdődő hibasorozatra már egyszer sor került 1987-ben, amikor egy ugyanilyen típusú gép lezuhant az egyesült államokbeli Detroitban és akkor is 154 áldozatot követelt a szerencsétlenség – de még nincsenek bizonyítékok a két eset közötti azonosságra.
(MTI)
Most minden kiderült Magyar Péterről a hangfelvételekből