Minderről a fideszes Gruber Attila, a törvényjavaslat kezdeményezője beszélt pénteki sajtótájékoztatóján, egy budapesti autóbontóban. Mint mondta, a 2009-es, fémbegyűjtéssel kapcsolatos jogszabály elsősorban a színesfémtolvajlás megakadályozását szolgálta, de azóta kiderült, hogy e színesfémek, a vasúti sínek, a rézkábelek, az ellopott bronzszobrok nem az autóbontó telephelyeken „landolnak”, hanem más, fémbegyűjtéssel foglalkozó cégeknél, öntödéknél semmisítik meg, alakítják át ezeket.
Emiatt nyújtotta be indítványát a kormánypárti képviselő, szerinte ugyanis ez a szabályozás gátja az autóbontó vállalkozásoknak, amelyeknél alapvetően nem fémhulladékokat, hanem újrahasznosítható autóalkatrészeket gyűjtenek, tárolnak, értékesítenek. A 2009-es törvény túlszabályozást és jelentős állami költségnövekedést okozott, eredmény nélkül, „hiszen az elmúlt másfél évben, a törvény hatálybalépése óta egyetlen Lenin-szobor sem került elő egyetlen autóbontóból sem” – fogalmazott.
A politikus beszámolt arról is: az elképzelések szerint regisztrálnák a fémhulladék-beszállítókat, felmerült ugyanis annak lehetősége, hogy az úgynevezett lomizók arcképes igazolványt kapjanak annak rögzítésére, hogy ki milyen mennyiségű fémhulladékot szállított be.
Gruber Attila ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az ezzel összefüggő, személyiségi jogokat érintő kérdéseket egyeztetni kell az ombudsmannal és jogi szakértőkkel.
(MTI)
Tapsvihar és ováció fogadta a magyar kormányfőt a patrióták nagygyűlésén